English

آیت‌الله صانعی منشا خدمات ارزنده به نظام اسلامی بود

استاندار قم در پیامی به مناسبت درگذشت عالم ربانی آیت‌الله صانعی آورده‌است: در عرصه خدمت به نظام و در مناصب و مسؤلیت های مختلف نیز به ایفای نقش پرداخته و منشاء خدمات‌ ارزنده‌ای در این عرصه‌ها بودند.

آیت‌الله صانعی منشا خدمات ارزنده به نظام اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری موج قم متن پیام بهرام سرمست استاندار قم به شرح زیر است:

ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج  شیخ یوسف صانعی(ره) موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

آن عالم فرزانه که از شاگردان و نزدیکان حضرت امام خمینی (ره) بودند در کنار انجام رسالت تبلیغ دین، ترویج معارف اسلامی و تدریس دروس حوزوی، در عرصه خدمت به نظام و در مناصب و مسؤلیت های مختلف نیز به ایفای نقش پرداخته و منشاء خدمات‌ ارزنده‌ای در این عرصه‌ها بودند.

 اینجانب فقدان این عالم فرهیخته را به مراجع عظام تقلید، حوزه‌های معزز علمیه، فرزندان و خاندان مکرم، برادر گرامی ایشان حضرت آیت‌الله شیخ حسن صانعی تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان، برای ایشان علو درجات و غفران و رحمت واسعه الهی و برای عموم مردم مومن و متدین و بازماندگان صبر و اجر جزیل مسألت دارم.

آیت‌الله صانعی پنجشنبه هفته گذشته به دلیل پیچ‌خوردگی پا، دچار شکستگی استخوان لگن و همچنین مچ دست شده‌ و در بیمارستان بستری بود.

یوسف صانعی در سنه 1316 در روستای «ینگاباد» (نیک‌آباد) در منطقه جرقویه اصفهان متولد شد. محمدعلی صانعی، روحانی آن روستا پدرش بود و جدش «ملایوسف». ملایوسف فلسفه را نزد «جهانگیرخان قشقایی» آموخت؛ آیت‌الله یوسف صانعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 27 آذر 58 به عضویت رسمی جامعه مدرسین جدید درآمد و در همان سال، یکم اسفند از سوی استاد خویش، رهبر فقید انقلاب اولین سمت حکومتی یعنی عضو فقهای شورای نگهبان به همراه «عبدالرحیم ربانی‌شیرازی، لطف‌الله صافی، محمدرضا مهدوی‌کنی، غلامرضا رضوانی و احمد جنتی» دریافت کرد و تا 19 دی 61 در این کسوت بود.

همچنین او در دوره اول مجلس خبرگان با کسب بیش از دو میلیون رای از تهران به این مجلس راه یافت و بر این کرسی تکیه زد. بار دیگر رهبر انقلاب، پس از استعفای صانعی از شورای نگهبان، او را برای دادستانی کل کشور انتخاب کرد.

آیت‌الله صانعی از کسوت و سمت‌های حکومتی درآمد و قم را همچون دوران طلبگی برای تدریس انتخاب کرد و  ایشان به جایگاه جدید و قدرتمندی به نام مرجعیت رسید و اعلام برخی نظرات در این جایگاه، جاذبه و دافعه‌هایی را برایش ایجاد کرد.

پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید در پیامی اعلام کرد: با توجه به وصیت آن عزیز سفر کرده، در ایام کرونا مراسم تشییع برگزار نمی‌گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه