English

آیت‌الله صانعی درگذشت

آیت‌الله صانعی که به علت شکستگی استخوان در این مرکز درمانی بستری بود، ساعتی پیش بدلیل وضعیت وخیم جسمی و جراحات دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله صانعی درگذشت

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله یوسف صانعی مرجع تقلید شیعیان، که به علت شکستگی  استخوان در این مرکز درمانی بستری بود، ساعتی پیش بدلیل وضعیت وخیم جسمی و جراحات دارفانی را وداع گفت.  

آیت‌الله صانعی پنجشنبه هفته گذشته به دلیل پیچ‌خوردگی پا، دچار شکستگی استخوان لگن و همچنین مچ دست شده‌ و در بیمارستان بستری بود.

یوسف صانعی در سنه 1316 در روستای «ینگاباد» (نیک‌آباد) در منطقه جرقویه اصفهان متولد شد. محمدعلی صانعی، روحانی آن روستا پدرش بود و جدش «ملایوسف». ملایوسف فلسفه را نزد «جهانگیرخان قشقایی» آموخت؛ آیت‌الله یوسف صانعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 27 آذر 58 به عضویت رسمی جامعه مدرسین جدید درآمد و در همان سال، یکم اسفند از سوی استاد خویش، رهبر فقید انقلاب اولین سمت حکومتی یعنی عضو فقهای شورای نگهبان به همراه «عبدالرحیم ربانی‌شیرازی، لطف‌الله صافی، محمدرضا مهدوی‌کنی، غلامرضا رضوانی و احمد جنتی» دریافت کرد و تا 19 دی 61 در این کسوت بود.

همچنین او در دوره اول مجلس خبرگان با کسب بیش از دو میلیون رای از تهران به این مجلس راه یافت و بر این کرسی تکیه زد. بار دیگر رهبر انقلاب، پس از استعفای صانعی از شورای نگهبان، او را برای دادستانی کل کشور انتخاب کرد.

آیت‌الله صانعی از کسوت و سمت‌های حکومتی درآمد و قم را همچون دوران طلبگی برای تدریس انتخاب کرد و  ایشان به جایگاه جدید و قدرتمندی به نام مرجعیت رسید و اعلام برخی نظرات در این جایگاه، جاذبه و دافعه‌هایی را برایش ایجاد کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه