English

نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، رقیب دستگاه های نظارتی و امنیتی نیست

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: نهاد دیده بان شفافیت و عدالت ، رقیب دستگاه های نظارتی و امنیتی نیست بلکه در کنار آنها و در چارچوب شرع و قوانین جمهوری اسلامی حرکت می کند.

نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، رقیب دستگاه های نظارتی و امنیتی نیست

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، گفت: در اسلام نیز اصلی به عنوان نظارت همگانی وجود دارد که در عرف همان امر به معروف و نهی از منکر است که وظیفه عموم مردم است.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده با اشاره به اینکه ضرورت مبارزه با فساد مشخص و معلوم است افزود : بر اساس وظیفه الهی که دارید آگاهی بخشی و اطلاع رسانی نمایید تا عرصه را بر مجرم و مفسد تنگ کنید زیرا وقتی مفسد احساس کند که خارج از دستگاههای اجرایی و نظارتی چشم هایی اورا می بینند مسلما دست به فساد و رانت نخواهد زد.

وی ابراز امید واری کرد که در آینده گروههای دیگری نیز وارد عرصه شوند تا کشور به لحاظ مفاسد که دامنگیر نظام و بروز مشکلات برای مردم می شود واکسینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس تصریح کرد : بدانید زمانی که حرکت می کنید سنگ می خورید و آسیب می بینید همان طور که به قطار در حال حرکت به تعبیر شهید مطهری سنگ زده می شود ، اما به واسطه وجود مشکلات و سختی ها نباید از وظیفه خود کوتاه بیایید.

حجت الاسلام عبادی زاده افزود: اگر نهاد های نظارتی وظایف خود را به خوبی انجام داده بودند مجبور نبودیم برای مبارزه با فسادکسانی خارج از سیستم را وارد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: هرمزگان استان بسیار مهمی است و نبض اقتصاد کشور در این جا می تپد ،اگر اینجا سالم نباشد بازتاب آن در همه امور اقتصادی کشور مشاهده خواهد شد.

حجت الاسلام عبادی زاده تاکید کرد: نهاد دیده بان شفافیت و عدالت ، رقیب دستگاه های نظارتی و امنیتی نیست بلکه در کنار آنها  و در چارچوب شرع و قوانین جمهوری اسلامی حرکت می کند.

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان نیز در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یارانشان با بیان اینکه جنس و ماهیت انقلاب اسلامی ظلم ستیزی ، فساد ستیزی ،کفر ستیزی و استکبار ستیزی است گفت : یکی از دلایل انقلاب کردن مردم ایران  بر علیه طاغوت مبارزه با فساد و ظلم حکومت طاغوت بود و اگر امروزه در کشور فسادی رخ می دهد در مقابل فساد حکومت های گذشته ارزنی است در مقابل کوهی از فساد. 

پرویز سالاری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه فرمان 8 ماده ای صادر کردند که متاسفانه آنطور که شایسته و بایسته بود اجرایی نشد این در حالی است که اگر نظارت مجلس و در ذیل آن کمیسیون اصل 90 و دیوان محاسبات و در ذیل قوه قضائیه سازمان بازرسی و در ذیل قوه مجریه تعزیرات حکومتی، حراست ها خوب حرکت می کردند امروز در کشور و در اجرای پروژه ها این همه رانت خواری و فساد وجود نداشت.

وی ادامه داد: دشمن هرگز آرام نمی نشیند به طوریکه با نفوذ بر مدیران ناکار آمد و از نفس افتاده که با رانت خواری در راس کار قرار گرفتند سعی دارد با ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت، مردم را از انقلاب جدا کند. 

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با استناد به تحقیقی که توسط یک سازمان بین المللی صورت گرفته است گفت: طبق این تحقیق فساد برای  53 درصد کشور های جهان یک چالش است که از این میزان تنها 18 درصد توانسته اند در مبارزه با فساد بهبودی حاصل کنند که خوشبختانه کشور ما بر خلاف القایی که دشمن می نماید جز 18 درصد است.

سالاری بیان داشت : در سال 2009 ایران امتیاز 18 و جایگاه 168 را در شاخص احساس فساد داشت و در سال 2016 امتیاز 29 و جایگاه 131 را کسب کردیم که نشان دهنده کاهش فساد در ایران است. (طبق همین تحقیق 7 ساله)

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با بیان اینکه ما هر آنچه داریم از انقلاب و نظام است و برای مبارزه با فساد و حفظ انقلاب آن را در طبق اخلاص می گذاریم تصریح کرد : اولویت ما پیشگیری از فساد و صیانت از مدیران و بیت المال است همچنین دانش افزایی ، اطلاع رسانی در خصوص بیت المال و نیاز سنجی و الویت بندی در مبارزه از مهمترین اهداف و کارهای نهاد دیده بان شفافیت و عدالت است.

پرویز سالاری خاطر نشان کرد:در همین راستا و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشوردر راستای آرمان های انقلاب ، امام (ره)،شهدا و منویات مقام معظم رهبری جمعی از تحول خواهان و دلسوزان انقلاب که از جناح ها و طیف های مختلف هستند ، نهادی غیر سیاسی ، غیر انتفاعی و غیر دولتی  بنام دیده بان شفافیت و عدالت را با مجوز های قانونی در کشور راه اندازی کردند که در 24 استان فعالیت دارد و دفتر هرمزگان نیز به عنوان منادی فساد ستیزی و ارتقا سلامت اداری و صیانت از مدیران  در استان شروع به کار کرده است.

وی در پایان گفت:از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس درخواست هدایت و راهنمایی این نهاد در انجام ماموریت ها  را دارم .همچنین سایر مدیران مرتبط با موضوع مقابله با فساد و رانت خواری بویژه اعضای محترم شورای سلامت اداری نیز مارا در کنار خود ببینند و همکاری لازم را داشته باشند.  

علی محمدی یکی از اعضای شورای مرکزی این دفتر در استان نیز در این نشست با بیان اینکه اولین شرط مبارزه با فساد دست پاکی خودمان است گفت : برای اینکه بتوانیم به درستی حرکت کنیم باید چشم بر روابط دوستی و خانوادگی ببندیم و هر کجا فسادی دیدیم پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: ما با هدف مچ گیری وارد میدان نشده ایم ، هدف پیشگیری از فساد است که از نماینده ولی فقیه در استان انتظار حمایت و پشتیبانی داریم. 

حسین پور ، یکی دیگر از اعضای شورای مرکزی بیان داشت : استان هرمزگان یک استان حساس و سوق الجیشی است که در زمینه مبارزه با فساد و پیشگیری از آن دارای اهمیت است.

وی افزود : فساد نظام قبلی خواسته خود نظام بود اما فساد فعلی در کشور خواسته ابلیس های انس و جن است که در راس آن شیطان بزرگ قرار دارد و به طرق مختلف اعمال نفوذ می کند .

محتشمی ، دبیر این نهاد در استان نیز در این نشست با بیان اینکه ما به عنوان یک بازوی نظارتی در استان باید بتوانیم وظیفه بازدارندگی خود را به نحو احسن انجام دهیم گفت : نهاد دیده بان شفافیت و عدالت توانسته است در کشور بیشترین بازدارندگی را با کارهای حقوقی بسیار خوبی که انجام داده ، داشته باشد و امر به معروف و تذکر را به معنای واقعی انجام دهد. 

بهشتیان ، یکی دیگر از اعضای شورای مرکزی این نهاد در هرمزگان نیز با اشاره به وجود تخریب ها با آغاز به کار این نهاد در استان گفت :  بدترین حالت برای ما جا زدن و از میدان به در رفتن بر اثر تخریب ها است زیرا با آغاز فعالیت این نهاد مسلما برچسب زدن و تخریب شروع خواهد شد.

وی افزود : نماینده ولی فقیه در استان به عنوان چراغ هدایت ماست و انتظار داریم برای ادامه این راه پر فراز و نشیب از ما حمایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی