English

مدیرآبفا منطقه جرقویه خبر داد:

بهره برداری از مخزن ۲ هزار مترمکعبی شبکه آب در منطقه کویری جرقویه

مدیرآبفا منطقه جرقویه از بهره برداری مخزن 2 هزار مترمکعبی و سیستم تله متری شبکه آب منطقه کویری جرقویه خبر داد.

 بهره برداری از مخزن 2 هزار مترمکعبی شبکه آب در منطقه کویری جرقویه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، جواد اسماعیلی بیان داشت: با بهره برداری از مخزن 2 هزار مترمکعبی نیک آباد و اجرای سیستم تله متری و تله کنترل در  بیش از 600 کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال، آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش منطقه کویری جرقویه به صورت پایدار تامین گردید.

وی با بیان اینکه این منطقه دارای 235 کیلومتر خطوط انتقال آب می باشد که از این رقم 108 کیلومتر آن در منطقه شهری و 127 کیلومتر در روستاها قرار دارد، اعلام کرد: 378  کیلومتر طول شبکه توزیع آب در منطقه جرقویه است که 168 کیلومتر آن در محدوده شهرها و 210 کیلومتر در روستاها اجرا شده است که با اجرای سیستم تله متری و تله کنترل این خطوط، آب شرب 19 هزار و 119 مشترک آب در شهرها و روستاهای منطقه جرقویه به صورت پایدار تامین می شود.

جواد اسماعیلی تصریح کرد: در حال حاضر 98 درصد آب شرب این منطقه از طریق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ تامین می شود و 2 درصد باقی مانده با استفاده از 4 حلقه چاه فعال تامین می گردد.

وی بهره برداری از مخزن 2 هزار مترمکعبی در شهر نیک آباد را بسیار موثر در توزیع عادلانه آب در منطقه دانست و اظهار  داشت: احداث این مخزن نقش کلیدی در رفع افت فشار و بعضا قطعی آب در منطقه داشته است و با بهره برداری از این مخزن آب به صورت عادلانه میان مشترکین توزیع می شود.

اسماعیلی با اشاره به سرانه مخازن شهری در جرقویه عنوان کرد: در حال حاضر در چهار شهر منطقه جرقویه 10 باب مخزن با ظرفیت 10 هزار و 800 متر مکعب موجود است و در روستاها 14 باب مخزن با ظرفیت  2500 متر مکعب در مدار بهره برداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش های جرقویه علیا و سفلی با وسعتی در حدود 8 هزار و 500 کیلومتر مربع از فاصله حدود 50  کیلومتری جنوب شرقی اصفهان شروع شده و تا حدود 120 کیلومتری (روستای حارث آباد) امتداد دارد، عنوان کرد: پراکندگی شهرها و روستاها، مانع از خدمات رسانی پایدار به مشتر کین نگردیده است و هم اکنون  بیش از 40 هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای این منطقه از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

مدیرآبفا جرقویه سرانه مصرف آب در این منطقه را در سال گذشته 154 لیتر در شبانه روز اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: در سال جاری با شیوع ویروس کرونا مصرف آب شرب نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی