English

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:

جدا شدن شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب در استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از جدا شدن شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب در استان اصفهان جدا شد.

جدا شدن شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، منصور شیشه فروش در جلسه راهکارهای مصرف بهینه آب بیان کرد: در 107 شهر استان اصفهان، شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب جدا شد.

وی گفت: درحال حاضر استان اصفهان اولین استان در کشور است که در همه شهرهای آن شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب جدا گردید.

وی با بیان اینکه شهرداران و دهیاران به منظور مصرف بهینه آب باید در توسعه فضای سبز ازگونه گیاهان مقاوم به خشکی استفاده کنند خاطرنشان ساخت: آبیاری فضای سبز باید به صورت قطره ای انجام شود تا از هدر رفت آب جلوگیری به عمل آید.

شیشه فروش با تاکید بر لزوم تدوین پروتکل عملیاتی مصرف بهینه آب از سوی شرکت آبفا استان اصفهان افزود: شرکت آبفا استان باید در کوتاه ترین زمان ممکن پروتکل عملیاتی مصرف بهینه آب در رابطه با بخش مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، اصناف، نیروهای نظامی و انتظامی، بخش خانگی و شهرداری تدوین و به مدیریت بحران استانداری اعلام نماید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تاسیس خانه فرهنگ آب و برق در استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به راه اندازی خانه فرهنگ آب و برق در استان اصفهان انتظار می رود این دو شرکت با تعامل و همکاری با یکدیگر راهکارهای جدید پیرامون مصرف بهینه  انرژی ارائه دهند.

در ادامه این نشست معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر استفاده دستگاه های اجرایی، نظامی، انتظامی و فرهنگی بر تجهیزات کاهنده مصرف آب عنوان کرد: دستگاه های مختلف استان اگر اقدام به نصب تجهیزات کاهنده ی مصرف آب نمایند قطعا تاثیر به سزایی در مصرف بهینه آب در سطح استان دارد.

ناصر اکبری استفاده از سایبان کولر در ادارات ونهادها را بسیار موثر در مصرف بهینه آب دانست و  خاطرنشان ساخت: بررسی ها حاکی از آن است که استفاده از سایبان کولر موجب صرفه جویی 50 لیتر آب در شبانه روز می شودو استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب را تا 30 درصد کاهش می دهد.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم جهت توزیع عادلانه کمی و کیفی آب در سطح استان اعلام کرد: در 10 سال اخیر با ایجاد 88 ایستگاه اصلی تله متری، نصب شیرهای فشار شکن و راه اندازی سامانه هوشمند پایش فشار شبکه زیرساخت های لازم در رابطه با توزیع عادلانه کمی و کیفی آب در سطح استان ایجاد شده است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان با افزایش بی سابقه دما در خرداد ماه سال جاری گفت: به رغم افزایش متوسط 7/2 درجه دما نسبت به خرداد ماه سال گذشته، آب شرب مردم بدون قطعی و به صورت پایدار تامین شد.

وی اعلام کرد: با افزایش دما به بیش از 33 درجه، مصرف آب در استان افزایش می یابد بطوریکه در زمان پیک مصرف نیاز آبی استان 5/15 مترمکعب در ثانیه است، اما توان تامین آب شرب حدود 13 متر مکعب در ثانیه می باشد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: با اقدامات فرهنگی و فنی سعی در جبران کمبود 5/2 مترمکعب آب شرب در استان شده است .

اکبری اعلام کرد: الگوی مصرف آب در استان اصفهان از 20 مترمکعب در ماه به 14 مترمکعب رسیده است و خوشبختانه بسیاری از مشترکین مطابق الگو آب مصرف می نمایند. این در حالی است که متوسط مصرف هر خانوار در استان اصفهان حدود 11 مترمکعب در ماه می باشد.

آبفا اصفهان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی