English

وزیر نیرو در یزد بیان کرد؛

صنعت برق ۱۰۰ درصد متکی به منابع داخلی است

وزیر نیرو گفت: باید بتوانیم با توجه به جایگاه برق در تولید کشور، نقش زیرساخت این صنعت را به درستی ایفا کنیم تا تولید با مشکل مواجه نشود، زیرا صنعت برق ۱۰۰ درصد متکی به منابع داخلی است.

صنعت برق  ۱۰۰ درصد متکی به منابع داخلی است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست اقتصاد مقاومتی استان یزد افزود: اگر جایگاه ایران در اوراسیا را محکم نکنیم، وقتی سیل امکانات و شرکت‌ها به میدان آمد در وضعیت خوب اکنون نخواهیم بود.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون کشور با مشکلاتی در زمینه صادرات روبرو شد اما اکنون در وضعیت بهتری قرار داریم  و آنچه اکنون وجود دارد، توافق نامه موفق است و تا  آبان ماه آینده فرصت داریم، الحاق  کشورمان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا  دایمی باشد ولی اگر موفق نشویم، الحاق به اتحادیه صادرات اوراسیا موقت خواهد بود.

وزیر نیرو ادامه داد: استان های یزد و کرمان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، باید در این الحاق جایگاه ویژه ای داشته باشد.

اردکانیان در ادامه از برگزاری شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و روسیه در چند ماه آینده در مسکو  خبر داد و گفت: باید تشکلی در استان‌ها شکل گیرد تا در این کمیسیون شرکت کنند.

وزیر نیرو اضافه کرد: باید بتوانیم با توجه به جایگاه برق در تولید کشور، نقش زیرساخت این صنعت را به درستی ایفا کنیم تا تولید با مشکل مواجه نشود، بخش قابل توجهی از این مهم بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی است زیرا صنعت برق  ۱۰۰ درصد متکی به منابع داخلی است.

به گفته اردکانیان در شرایط تحریم به لطف اتکا به ثروت‌ کشور از جمله نیروی انسانی، توانسته‌ایم دستاوردهای بسیار وسیعی در عرصه‌های مختلف داشته باشیم اما در برخی  زمینه‌ها هنوز خیلی عقب هستیم که باید همه قوا و بخش خصوصی در این زمینه وارد عمل شوند و عقب ماندگی ها را علاج کنند و اگر این اتفاق نیفتد، به اهداف خود نخواهیم رسید و قافیه را باخته‌ایم.

وزیر نیرو تصریح کرد: استان یزد با توجه به اینکه در این جلسه اعلام شد که  در شاخص‌های سرمایه گذاری رتبه اول کشور را کسب کرده و بهشت سرمایه گذاری  است لذا با توجه به پیشنهادی که در سختکوشی و مردم این دیار وجود دارد آمار بیکاری زیبنده استان نیست.

اردکانیان افزود: باید فعالیت‌ها در استان به سمتی حرکت کند آمار بیکاران این منطقه به صفر برسد و با توجه به روندی که تاکنون در یزد وجود داشته این امر شدنی است.

وزیر نیرو یکشنبه شب وارد یزد شد و شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی استان و افتتاح ۱۳ طرح  از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی