English

جوابیه شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان؛

انتشار خبر سه ماه نبود آب شیرین در روستای سلخ قشم صحت ندارد

شرکت آبفای هرمزگان به انتشار خبرِ «سه ماه نبود آب شیرین در روستای سلَخ قشم» واکنش نشان داد و طی اطلاعیه ای اعلام کرد این موضوع صحت ندارد.

انتشار خبر سه ماه نبود آب شیرین در روستای سلخ قشم صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، روابط عمومی آبفا هرمزگان طی اطلاعیه ای اعلام کرد؛ آبفا هرمزگان علی رغم محدودیت منابع آبی طی سال های گذشته و کمبود اعتبارات و منابع مالی به ویژه با اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح خدمات آبرسانی به روستاها به کار گرفته است. به طوری که با توجه به تنش دار بودن روستاهای جزیره قشم به ویژه غرب این جزیره، رفع تنش آبی موجود در این منطقه در اولویت برنامه های آبفا قرار گرفته است. 

لازم به ذکر است، آب شرب روستای سلَخ جزیره قشم از طریق آب شیرین کن 1200 مترمکعبی تامین می شود که متاسفانه به دلیل عدم انجام تعهدات سرمایه گذار این پروژه، ظرفیت در مدارِ این آب شیرین کن طی ماههای گذشته 400 مترمکعب در شبانه روز بوده است و در نتیجه این روستا با مشکل کمبود مواجه بوده اما تا زمان رفع این مشکل؛ آبرسانی به این روستا از محل آب شیرین کن و به صورت سیار (روزانه) در حال انجام است که این موضوع قطعی سه ماه آب در این روستا را منتفی می کند.  

آبفا هرمزگان برای رفع مشکل کمبود آبِ این روستا و به منظور استفاده از ظرفیت نهایی آب شیرین کن سلخ، اقدام به انتخاب سرمایه گذار جدید نموده است که طی ماه های آینده مشکلات فنی این آب شیرین کن برطرف و به ظرفیت نهایی خود می رسد. ضمن اینکه با افزایش ظرفیت این آب شیرین کن به 1000 مترمکعب نیز مشکل کمبود آبِ این روستا رفع خواهد شد.  

البته علاوه بر مشکل کمبود آب، مسئله دیگر حجم بالای مخازن ذخیره آب(بین 15 تا 20 مترمکعب) در روستاهای جزیره قشم است در حالی که الگوی مصرف آب برای هر خانوار 16 مترمکعب در ماه است که این مسئله بر میزان مصرف آب افزوده و کمبود آب را تشدید می کند.

همچنین علاوه بر آبرسانی سیار توسط آبفا و دهیاری این روستا (آبفا دو دستگاه تانکر در اختیار دهیاری قرار داده)، برای جبران کمبود آب در این روستا بخشی از این کمبود از طریق ایستگاه پمپاژ شهر طبل تامین می شود. 

گفتنی است آبفا هرمزگان در چند ماهه اخیر و به منظور کاهش تنش آبی در روستاهای شهرستان قشم اقدام به اجرای پروژه هایی نظیر؛ اصلاح شبکه روستاهای قشم به طول ۱۰ کیلومتر، توسعه شبکه روستاهای تورگان و پی پشت به طول ۱۴ کیلومتر، اصلاح ایستگاه پمپاژ درکو و گوران، اصلاح ایستگاه پمپاژ آب شیرین کن مپنا، رفع نشتی مخازن آب و اجرای خط انتقال ایستگاه پمپاژ درگهان تا مخزن ذخیره این شهر نموده است.

همچنین احداث ۲ سایت آب شیرین کن هر یک به ظرفیت ۳۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز در روستاهای باسعیدو و رمچاه و توسعه شبکه روستاهای نقاشه، معتمد آباد و شهرک گیاهدان نیز در مرحله اجراست. 

در پایان ضمن عذرخواهی از مردم روستاهای جزیره قشم به دلیل مشکلات موجود در بخش آب، آبفا این اطمینان را می دهد که پس از  یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، تمام توان خود را در راستای ارتقاء خدمات رسانی به روستاها به عنوان مهمترین هدف این طرح، به کار گرفته و تلاش دارد با توجه به توان مالی و مهندسی خود، تنش آبی در روستاها را به کمترین حد ممکن برساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه