English

جوابیه شرکت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به گزارش خبرگزاری موج

سه ماهه تابستان با مشکل تامین آب شرب مواجهیم/مردم برای رفع مشکل فشار آب از پمپ استفاده کنند!

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با ارسال جوابیه‌ای نسبت به گزارش‌ منتشر شده در خبرگزاری موج واکنش نشان داد.

سه ماهه تابستان با مشکل تامین آب شرب مواجهیم/مردم برای رفع مشکل فشار آب از پمپ استفاده کنند!

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، در تاریخ 26 مرداد ماه گزارشی در خبرگزاری موج با عنوان " قطعی آب و خواب مسئولان آبفای اصفهان در روزهای سخت کرونایی/ چه کسی به داد مردم خواهد رسید؟" منتشر شد . انتشار این گزارش واکنش شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را به دنبال داشت.

جوابیه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در راستای تنویر افکار عمومی بدین شرح است:

همان طور که همه می دانیم استان اصفهان در حوزه آب شرب دچار بحران است و تا زمانی که سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ وارد مدار بهره برداری نشود در تامین آب شرب دچار مشکل هستیم و تا آن زمان به طور قطع در مواقع پیک مصرف و به خصوص در شرایط شیوع ویروس کرونا، در شرایط سختی برای تامین آب شرب و بهداشت قرار داریم، لذا مدیریت استان تمام تلاش خود را می کند بخشی از این سامانه را از سال آینده وارد مدار کند و از این طریق کمبود آب شرب و بهداشت مرتفع  گردد.

در ۹ ماه سال تامین آب اصفهان به صورت پایدار و ۱۰۰درصد از تصفیه خانه بابا شیخعلی انجام می گیرد، اما در سه ماه سال، از نیمه خرداد تا شهریور ماه، تامین آب شرب اصفهان در شرایط سختی انجام می گیرد و در این شرایط برای تامین آب با کیفیت، به ناچار از منابع محلی استفاده می شود. در پیک تابستان تامین آب شرب به صورت اختلاط آب چاه‌ها و تصفیه خانه بابا شیخعلی صورت می گیرد و برخی چاه های با کیفیت، با هماهنگی مرکز بهداشت، آزمایشگاه های کیفی، میکروبی و در نهایت تایید شبکه بهداشت استان، وارد مدار توزیع می گردد. بدیهی است چاه هایی که کیفیت لازم را ندارند، وارد مدار آبرسانی نمی شوند و حتی اگر یک آیتم مورد سنجش آب چاه ها مشکلی داشته باشد، چاه از مدار خارج می شود، اما ممکن است این اختلاط آب موجب تغییر در مزه آب شود.

لازم به توضیح است که این شرکت  همواره بر مدیریت فشار از طریق کنترل هوشمند شبکه با استقرار سامانه تله متری  با استفاده از بهترین تجهیزات و همچنین همراهی مردم در مدیریت مصرف آب تاکید دارد. شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با قاطعیت اعلام می کند در تابستان جاری به سمت جیره بندی آب شرب و بهداشت نرفته ایم و همواره بر عدالت توزیع آب تاکید داریم. توصیه این شرکت به مردم شریف اصفهان این است که به منظور رفع مشکل فشار آب در طبقات بالا از پمپ آب با نصب اصولی استفاده شود، بدین صورت که  پس از کنتور آب باید مخزن وجود داشته باشد تا آب ابتدا وارد مخزن شده و سپس از مخزن با پمپ به سمت بالا پمپاژ آب صورت گیرد.

در خصوص ادعای وجود میکروب در آب شرب برخی محلات اصفهان باید گفت کیفیت آب شرب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان توسط ۲۱ باب آزمایشگاه میکروبی، ۴ باب آزمایشگاه شیمیایی و یک باب آزمایشگاه بیولوژیک و یک باب آزمایشگاه ریزآلاینده های معدنی به صورت شبانه روزی مورد پایش قرار می گیرد و این مرکز از لحاظ نیروی متخصص در کشور جز برترین ها است و ۶۰ نیروی متخصص در سطح استان در این بخش فعالیت دارند. هچنین یک آزمایشگاه سیار کنترل کیفیت آب مناطق را بر عهده دارد و میزان املاح معلق در آب شرب اصفهان به صورت روزانه مورد سنجش قرار می گیرد. در بخش پالایش آب، وارد مباحث بیولوژیکی و دیگر مباحث تخصصی شده ایم و کیفیت تامین آب شرب در تمامی مراحل سنجیده و تحویل مشترکین می شود و ارگان های نظارتی بهداشتی بر روی کار آزمایشگاه آبفا نظارت دارند.

لازم به توضیح است که کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بر مسئولیت خطیر خود به عنوان سقایان آب اعتقاد راسخ داشته و بر انجام مسئولیت های اجتماعی خود در برابر جامعه تاکید دارند. همچنین روابط عمومی شرکت اعتقاد دارد دوران روابط عمومی های سنتی و غیرپاسخگو به سر آمده و در عمل نشان داده که عنوان یکی از روابط عمومی های 24 ساعته، به وظیفه خود عمل کرده و همواره پاسخگوی مردم شریف استان اصفهان بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه