English

ابوالفضل اکبرپور:

صادرات در ۵ ماهه نخست سال از واردات پیشی گرفته است

ناظر گمرکات هرمزگان گفت: بیش از 14 میلیون تن صادرات در برابر بیش از 3 میلیون تن واردات که بیشتر مواد اولیه واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی است نشان دهنده این است که گمرک عزم کافی در خصوص افزایش صادرات غیر نفتی و کاهش واردات بی رویه را دارد.

صادرات در ۵ ماهه نخست سال از واردات پیشی گرفته است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان،  سردار رضایی جانشین فرمانده ناجا طی بازدید از گمرک و بندر شهید رجایی بندر عباس با ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی دیدار کرد.

وی در این دیدار که سردار مقیمی رییس پلیس امنیت اقتصادی و سردار جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان وی را مشایعت می کردند از خدمات گمرک تقدیر کرد. او در این دیدار گمرک را تنها مرزبان اقتصادی کشور خطاب کرد و گفت: اگر امروز چرخ تولید کشور با وجود تحریم ها و مشکلات فزاینده ای چون کرونا می چرخد به همت جهادگران اقتصادی کشور است که اجازه نمیدهند این چرخ از حرکت بایستد و گمرک در این حرکت بسیار موثر است.

وی در ادامه همکاری گمرک و پلیس را بسیار خوب و برادرانه توصیف کرد و افزود: گمرک و پلیس امنیت اقتصادی دو بازوی مهم و یاری¬گر در عرصه اقتصادی هستند و با همکاری یکدیگر در عرصه مبارزه با قاچاق کالا خوش خواهند درخشید.

سردار رضایی در پایان با بیان اینکه به عنوان یک شهروند سپاسگزار خدمات شایسته و قابل دفاع گمرک است گفت: امیدوارم گمرک و پلیس با یاری یکدیگر قاچاق کالا را کاهش دهند.

ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی همچنین طی این دیدار ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین سپاس از سردار رضایی به خاطر لطف و حسن ظن به گمرک گفت: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی همواره در پی کاهش قاچاق و تخلفات است و خدماتی که گمرک در زمینه سامانه های مجازی ارائه می دهد و نیز اقدامات پیشگیرانه گمرک مانند کنترل بار به وسیله ایکس ری های کامیونی و رصد کالا از گمرک مبدأ به گمرک مقصد توسط آنتن های RFID مؤید این امر است.

ابوالفضل اکبرپور با بیان اینکه در پنج ماهه اول سال 99 صادرات ما از واردات پیشی گرفته است گفت: بیش از 14 میلیون تن صادرات در برابر بیش از 3 میلیون تن واردات که بیشتر مواد اولیه واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی است نشان دهنده این است که گمرک عزم کافی در خصوص افزایش صادرات غیر نفتی و کاهش واردات بی رویه را دارد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان در ادامه افزود: در شرایط فعلی، عملکرد سازمان های مختلف در امر تجارت خارجی باید به گونه ای باشد که مشکلات و موارد دست و پاگیری که باعث تحمیل هزینه های اضافی به تولیدکنندگان است به کمترین رقم برسد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی همواره حامی تولیدکنندگان داخلی و بازرگانان واقعی بوده است گفت: سیاست و تلاش گمرک مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید ملی و تحقق شعار سال که جهش تولید است می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی