English

روزهای پر رونق صادرات کالاهای یخچالی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رونق صادرات محصولات باغی و زراعی کشاورزان به کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق کانتینرهای یخچالی خبرداد.

روزهای پر رونق صادرات کالاهای یخچالی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اله مراد عفیفی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تامین زیر ساخت های لازم، ارائه خدمات بهینه و تسهیل فرایند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر و ارتقای سرعت تخلیه و بارگیری را از عوامل مهم در جهت رونق صادرات کالاهای یخچالی به کشورهای هدف قلمداد کرد.

وی بندر شهید باهنر در مرکز، بندرجاسک و سیریک در شرق استان و همچنین بنادر لنگه و شیوء در غرب استان را مهمترین کانون های صادرات محصولات یخچالی عنوان کرد و گفت: بطور متوسط روزانه بین 10 تا 15 فروند شناور حامل کالاهای یخچالی از بندر شهید باهنر به بنادر حاشیه جنوبی خلیج فارس سفر می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به توسعه زیر ساخت های بندری در بنادر کوچک جهت ارائه خدمات به کالاهای تولیدی کشور در سال جهش تولید و رونق صادرات کالاهای یخچالی از بنادر شرق و غرب استان به کشور های هدف بیان داشت: اولین محموله صادراتی از بندر سیریک در هفته گذشته انجام شده که با توسعه زیر ساخت ها به دنبال تقویت و تداوم  فعالیت در این بندر هستیم.

عفیفی پور با تاکید بر رونق فعالیت صادرات کالاهای یخچالی در بنادر غرب استان نیز خاطرنشان کرد: تردد شناورها از بنادر لنگه و شیوء به بنادر حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز به شکل مستمر در حال انجام است و بندر شیوء بعنوان یکی از کانون های مهم صادرات این نوع محصولات روزهای پر رونقی را سپر می کند.

به گفته عفیفی پور آنچه بعنوان مزیت بنادر استان در جهت ترغیب و اقبال تجار و صادرکنندگان محصولات یخچالی می توان عنوان کرد، حفظ کیفیت محصولات  بدلیل فاصله نزدیک مبدا تا مقصد، ارائه خدمات شبانه روزی به کشتی های حامل کانتینر یخچالی و همچنین اختصاص اسکله و پهلو گاه های مناسب برای شناورها، امکان تخلیه و بارگیری همزمان چندین شناور، افزایش ظرفیت و سرعت تخلیه و بارگیری کالا و کاهش سرویس تایم کشتی ها از جمله مزایای بنادر هرمزگان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه