English

یزد پایتخت تعاون در ایران است

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یزد با بیان اینکه یزد پایتخت تعاون در ایران است، گفت: ای کاش در بقیه استان ها با همین توجه شرکت تعاونی ها را بسط می دادند. متاسفانه بخش تعاون آن طور که انتظار می‌رفت و فکر می‌کردیم توسعه پیدا نکرد. هنوز گویا ذهن ما با تعاون کنار نیامده است.

 یزد پایتخت تعاون در ایران است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، پنجمین نشست شورای هماهنگی دستگاه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باحضور میرزائی معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عظیمی معاون اقتصادی استانداری یزد و تشکری سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد.

حجت الله میرزائی معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یزد با تبریک هفته دولت گفت: هفته دولت فرصتی است برای اینکه نتیجه تلاش ها و دستاوردهایی که دولت به همراه داشته است در میان هیاهویی که اجازه نمی دهد صدا به صدا برسد را بازگو کنیم.

افتتاح شرکت تعاونی بندر خشک پیشگامان کویر یزد در هفته تعاون

وی ادامه داد: 13 شهریور به مناسبت هفته تعاون، 130 پروژه شرکت تعاونی افتتاح می شود، که 3 پروژه آن به وسیله ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهوری مورد بهره برداری قرار می گیرد. یکی از این پروژه ها بندر خشک شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد است.

یزد پایتخت تعاون در ایران است

میرزائی با بیان اینکه یزد پایتخت تعاون در ایران است، گفت: ای کاش در بقیه استان ها با همین توجه شرکت تعاونی ها را بسط می دادند. متاسفانه بخش تعاون آن طور که انتظار می‌رفت و فکر می‌کردیم توسعه پیدا نکرد. هنوز گویا ذهن ما با تعاون کنار نیامده است.

وی اضافه نمود: بخش تعاون به عنوان یک بخش عدالت آفرین، فعالیت های اقتصادی و اخلاقی را رقم می زند و در بعضی از بخش ها به خصوص خدمات، بخش غالب می تواند تعاون باشد. در برخی فعالیت ها مانند کشاورزی، تامین نیاز، تامین مسکن و ... در سطح ملی تعاون پایدارترین نوع اقتصاد را رقم زده است. جدای از فسادی که متاسفانه در برخی از فعالیت های مسکن شکل گرفته و برخی ناملایمات، بخش عمده ای از مسکن کشور توسط تعاونی ها ساخته شده است.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر پروژه هایی که در استان یزد در آینده نزدیک توسط رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد را طرح گندله سازی سه چاهون عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری سنگینی توسط صندوق فولاد به مبلغ 6 هزار میلیارد تومان در این پروژه انجام شده است. پروژه تمام شده و تست سرد هم انجام داده ولی به دلیل تراکمی که در برنامه رئیس جمهوری است در اواسط آبان ماه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی بهره برداری از پروژه فاضلاب شهری بافق را سومین طرحی که توسط رئیس جمهوری در استان یزد مورد بهره برداری قرار می گیرد عنوان نمود افزود: سنگ آهن مرکزی ایران بنا بر تعهد قانونی که داشته، پروژه 300 میلیاردتومانی راه اندازی فاضلاب شهری بافق را در دستور کار قرار داده است که فاز اول آن آماده بهره برداری است.

یزد بالاترین رشد اقتصادی درون زا کشور را دارد

میرزائی با اشاره به اینکه تلاش و سخت کوشی مردم یزد باعث شده، بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در بین همه استان ها از آن خود کند تصریح کرد: استان یزد بدون سرمایه گذاری های عظیمی که دولت در بخش نفت و شیمایی انجام داده است توانسته به این مهم دست پیدا کند. یزد بالاترین رشد اقتصادی درون زا با سرمایه گذاری بخش خصوصی را در کشور داشته است که مهمترین عامل آن نظام مدیریت توسعه در استان است. مسئولین استان با سرمایه گذار همراهی و مسیر را هموار کرده اند و این به دلیل سرمایه اجتماعی بالایی است که در یزد وجود دارد.

برای تحقق عدالت حداکثری، شفافیت باید در تمامی دستگاه ها اجرایی شود

وی با تاکید براینکه شفافیت به صورت جدی در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته است گفت: وضعیت امروز بنگاه های اقتصادی وابسته به وزارتخانه قابل مقایسه با هیچ دوره ای نیست. مدیران جوان، با انگیزه، توانمند و متخصص حوزه مدیریت بنگاهی در شستا و صندوق بازنشگستگی کشوری مشغول به کار هستند.

میرزائی ادامه داد: از 6 سامانه شفافیت در هفته های گذشته رونمایی شد.  این سامانه ها کمک می کنند که تمام بنگاه های اقتصادی مدیریت و پایش شوند و احتمال تخلف و فساد به حداقل برسد. امکان گزارش گیری برای مردم فراهم شده است و این در بخش عمومی بی سابقه است.

وی با بیان اینکه معنی شفافیت این است که من خودم را افشا می کنم نه دیگران را، خاطرنشان کرد: قاعده شفافیت حسابرسی است. افشای عملکرد مالی است. فناوری اطلاعات کمک کرده در بالاترین سطح ممکن شفافیت برای همه ایجاد کنیم و بعد از شفافیت باید پاسخگو و جوابگو عملکرد خود باشیم.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهمترین قاعده حکمرانی را شفافیت، قانون گرایی و... برشمرد و گفت: برای تحقق عدالت حداکثری، شفافیت باید در تمامی دستگاه ها اجرایی شود.

وی اضافه نمود: در نیمه آبان سال جاری همه بنگاه های وابسته به وزارتخانه و 60 بنگاه جدید شکل گرفته در تامین اجتماعی، بنگاههای ماموریتی، بنگاه های صندوق روستائیان و صندوق فولاد تحت پوشش سامانه شفافیت قرار می گیرند. سامانه GIS وزارتخانه در حال آماده سازی است که تمامی مراکز خدماتی و بنگاه اقتصادی روی نقشه قرار می گیرد و اطلاعات زیر را به مردم می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه