English

طرح کارخانه تولید فوم با اعتبار دو میلیارد تومان افتتاح شد/ آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح عمرانی در اسدآباد

طرح کارخانه تولید فوم با اعتبار دو میلیارد تومان با اشتغالزایی شش نفر نخستین طرح افتتاح شده در هفته دولت در شهرستان اسدآباد بود.

طرح کارخانه تولید فوم با اعتبار دو میلیارد تومان افتتاح شد/ آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح عمرانی در اسدآباد

 

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مجید درویشی،  فرماندار شهرستان اسدآباد در مراسم افتتاح طرح های هفته دولت در این شهرستان عنوان کرد: طرح کارخانه تولید فوم با اعتبار دو میلیارد تومان با اشتغالزایی شش نفر نخستین طرح افتتاح شده در چهارمین روز از هفته دولت در شهرستان اسدآباد بود.

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: طرح کارخانه تولید فوم شهرستان واقع در شهرک صنعتی یکی از کارخانه هایی بوده که در تملک بانک قرار داشت و با پیگیری لازم این واحد تولیدی از تملک بانک خارج شد و به چرخه تولید بازگشت.

مجید درویشی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون موردی از واحد تملک شده توسط بانک ها نداشته ایم، اظهار کرد: طی مدت فوق دو واحد تولیدی صنعتی شامل فوم سازی و تولید تیر برق و تیرچه که توسط بانک تملک شده بودند، از تملک بانک ها خارج و وارد چرخه تولید شده اند.

افتتاح همزمان بهسازی روستایی پنج روستای پیفانج، صادق آباد، بادخوره، چنار و قاسم آباد لک لک با اعتبار سه میلیارد تومان از محل اعتبارات قیر رایگان در چهارمین روز از هفته دولت دومین طرح به بهره برداری رسیده این شهرستان بود که به نمایندگی از پنج روستا در روستای پیفانج انجام شد.

فرماندار در آیین افتتاح این طرح با بیان اینکه امسال ۱۵ روستای شهرستان از محل اعتبارات قیر رایگان در دستور کار اجرای طرح هادی و بهسازی قرار دارند، یادآور شد: بهسازی پنج روستا در چهارمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید و طرح بهسازی مابقی روستاها در دستور کار است تا دهه فجر امسال تکمیل و افتتاح شوند.

وی با اشاره به اینکه از ۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار اسدآباد تاکنون در ۶۸ روستا طرح بهسازی آغاز شده و در ۱۸ روستا فاز اول بهسازی پایان یافته است، افزود: در حال حاضر ۷۸ درصد روستاهای اسدآباد بهسازی شده اند.

افتتاح همزمان ۸۰۰ واحد مسکن روستایی بازسازی و مقاوم سازی شده اسدآباد با اعتباری افزون بر ۱۲۵ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان به عنوان سومین طرح در چهارمین روز از هفته دولت بود که به نمایندگی از دیگر روستاها در روستای پیفانج این شهرستان انجام گرفت.

درویشی در آیین افتتاح این طرح با اشاره به افتتاح و بهره برداری بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان طرح عمرانی مسکن مقاوم سازی و بازسازی شده روستایی و بهسازی روستایی در اسدآباد طی هفته دولت تصریح کرد: از ۸۰۰ واحد مسکن مقاوم سازی و بازسازی شده شهرستان تعداد ۷۴۵ واحد مسکن بازسازی شده مربوط به سیل اوایل سال ۹۶ بوده که با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بانکی، کمک های بلاعوض و ۱۱۹ هزار و ۲۰۰ کیسه سیمان رایگان هدیه مقام معظم رهبری و نیز آورده متقاضیان احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

آغاز عملیات اجرایی طرح سردخانه ۳۰۰۰ تنی حسن آباد امام مربوط به سورت و بسته بندی مواد غذایی با اعتبار یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان با استفاده از ۲۵۵ میلیون تومان آورده متقاضی و یک میلیارد و ۲۵ میلیون تومان تسهیلات با حضور رئیس تعاون روستایی استان همدان و مسئولان شهرستان تنها طرح کلنگ زنی شده چهارمین روز از هفته دولت در شهرستان اسدآباد بود.

فرماندار در حاشیه کلنگ زنی این طرح، با بیان اینکه تولیدات سالانه محصولات بخش کشاورزی اسدآباد افزون بر ۵۰۰ هزار تن است، گفت: در صورتی که ۱۰ درصد از تولیدات سالانه محصولات بخش کشاورزی را برای سردخانه ها درنظر بگیریم، به ۵۰ هزار تن سردخانه زیر صفر و بالای صفر نیاز داریم که برای برطرف شدن مشکلات نیاز ضروری شهرستان ۲۰ هزار تن خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهرک صنعتی اسدآباد یک واحد سردخانه دارای فعالیت بوده که سالانه بیش از ۳۵۰۰ تن محصول کشاورزی شامل سیب زمینی، پیاز و میوه در آن نگهداری و در زمان نیاز وارد بازار داخلی و خارجی می‌شود.

درویشی با بیان اینکه یک واحد سردخانه ۵۰۰۰ تنی بالای صفر نیز به منظور نگهداری محصولات کشاورزی این شهرستان در شهرک صنعتی در دست احداث قرار دارد، خاطرنشان کرد: کار احداث این سردخانه در مراحل پایانی خود قرار دارد و در فاز اول این سردخانه با ظرفیت ۲۰۰۰ تن فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه