English

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان خبر داد:

افتتاح دادسرای انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه دراستان اصفهان

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان از افتتاح دادسرای انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه دراستان اصفهان خبر داد.

افتتاح دادسرای انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه دراستان اصفهان

 به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، وکیل نرگس صلواتی با اشاره به افتتاح دادسرای انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان اظهار کرد: چنانچه شکایت موکلان از وکلا، توسط مسئول رسیدگی کننده به تخلفات، منجر به صلح و سازش نشود؛ پرونده وکیل در اصفهان رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به روند تشکیل دادسراهای استانی اظهار داشت: در دوره تحول مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه، با تدبیر جناب دکتر بهادری، مقرر شد در هر استان برای رسیدگی به شکایات وکلا دادسرای انتظامی تشکیل شود؛ در گذشته اگر پرونده شکایت موکلان از وکلا،  توسط مسئول رسیدگی کننده، به تخلفات منجر به صلح و سازش نمی‌شد حتماً باید پرونده وکیل، جهت رسیدگی به تهران ارسال می‌شد و این رفت و آمد هزینه‌ها و اتلاف زمان به همراه داشت؛ به خصوص اینکه برخی پرونده‌ها در یک نوبت رسیدگی منجر به صدور رای نشده و فرایندی طولانی پیدا می‌کرد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان افزود: در استان اصفهان پس از این ابلاغ دادستان تهران، ظرف 10 روز ،اقدام به تجهیز ساختمان دادسرا کردیم و فرایند دادرسی‌ها آغاز شد؛ با افتتاح ساختمان دادسرا؛ استان اصفهان جزو استان‌هایی است که محلی مجزا از ساختمان اداری وکلا را به دادسرا اختصاص داده است.

صلواتی خاطرنشان کرد: در دوران جدید تحول مرکز، در بحث تشکیل کمیته‌های صلح و سازش، 12 نفر در چهار گروه سه نفره که منتخب هیئت مدیره هستند رسیدگی پرونده‌ها را به عهده دارند که در فرصت یک ماهه پس از ارجاع، کمیته باید رسیدگی را آغاز و نتیجه پرونده را اعلام کند که آیا پرونده به صلح و سازش ختم شده یا خیر و درصورت عدم صلح و سازش، پرونده به دادسرای انتظامی استان ارجاع می‌شود.

این مقام مسئول افزود: همچنین پرونده‌هایی که اعلام تخلف وکیل از سوی مراجع قضایی می شود بنابر قانون، باید مستقیما به دادسرا ارجاع شود و کمیته صلح و سازش اجازه رسیدگی ندارد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان بیان کرد:  بنا به بررسی‌های انجام شده مشخص شد بیشتر شکایات از وکلا زمانی مطرح می‌شود که موکلین در پرونده خود به نتیجه نرسیده و به دلیل عدم نتیجه می‌خواهند حق‌الوکاله را پس بگیرند به همین دلیل اقدام به شکایت از وکیل می‌کنند؛ این موضوع نشان می‌دهد که کمیته‌های صلح و سازش در حل و فصل چنین پرونده‌هایی می‌توانند موثر باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه