English

۱۲ رأی معنادار در کرج

انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر کرج درحالی برگزار شد که برخی حواشی بر متن خبر غلبه کرد.

۱۲ رأی معنادار در کرج

خبرگزاری موج- پریسا صفری؛ انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که خیلی ها از تغییرات گسترده در آن استقبال کرده و برای آن سناریوهایی عجیب چیده بودند.

استقبالی که البته از جنس دخالت‌های بیرون شورا و برخی رفتارهای ناثواب بود.

از جلسات ۲، ۳ و ۵ نفره در برخی ادارات بالادستی، تا پیشنهادهای ریاست و گرفتن کمیسیون در شورای شهر، برای مخالفان ریاست فعلی!

نگارنده در این نوشته قصد جانبداری از هیچ طیف و گروهی را ندارد ولی برخی حواشی در این انتخابات بیشتر از اصل خبر خودنمایی می‌کرد.

رأی قاطع به هیئت رئیسه:

علیرغم تلاش هایی که برای اختلاف افکنی در شورای شهر به چشم می‌خورد (به گفته خود اعضا) ولی رأی قاطع ۱۲ نفر از ۱۳ عضو شورای شهر به رئیس و ۱۱ نفر از همان ۱۳ نفر به نائب رئیس، نشان داد عملکرد سلیم نژاد و خستو، مورد تأیید نمایندگان مردم کرج در پارلمان شهری بوده و با این انتخاب نشان دادند از برخی انتقادات این دو عضو به شهردار کرج (کمالیزاده)، به‌خصوص در برخی انتصابات حاشیه‌دار، حمایت می کنند.

دبیری که اخلاقی کنار رفت:

مهدی حاجی قاسمی که پیشتر ریاست سازمان نظام مهندسی استان البرز را در کارنامه خود می‌دید و پیگیر برخی موضوعات شهری، مثل کیفیت آسفالت، ساخت پیاده راه، مناسب‌سازی معابر و ... بود، برای همراهی سایر اعضا و حفظ وحدت در شورای پنجم، در حرکتی اخلاقی خود را کاندیدای دبیری در هیئت رئیسه نکرد تا فرج الله ایلیات، یکی دیگر از منتقدان فعلی شهردار جای وی را به عنوان دبیر اول بگیرد.

مهدی حاجی قاسمی علیرغم داشتن بیش از ۱۰ رأی، در حالی این جایگاه را به ایلیات داد که سایر اعضا برای نشان دادن وحدت و همصدایی شورا، در جایگاهی دیگر از وی حمایت قاطع کردند.

پایین آمدن دست دشتگرد، با بالا رفتن دست حاجی قاسمی

سارا دشتگرد که معمولاً به عضو همیشه منتقد شورا معروف شده، در حرکتی عجیب، هنگام اعلام نامزدهای پست دبیری دوم، خود را کاندیدای حضور در هیئت رئیسه کرد؛ مهدی حاجی قاسمی نیز که پیشتر در حمایت از ایلیات کاندیدای دبیر اولی نشده بود و طی سال های گذشته نیز نسبت به عملکرد برخی اعضا انتقاد جدی داشت، پس از بالارفتن دست دشتگرد و مخالفت برخی اعضا با عملکرد این بانوی شورای شهری، خود را کاندیدای دبیری دوم کرد تا با ۱۱ رأی از ۱۳ رأی مأخوذه، هم باعث انصراف دشتگرد از دبیری دوم شود، هم خود دبیر دوم شورای شهر کرج، در سال چهارم گردد.

رئیسی که قدرشناس بود

معمولا پس از رأی گیری و رسیدن به موفقیت، فرد پیروز با ژستی خاضعانه از افرادی که به وی‌ رأی دادند، تشکر می کند؛ اما رئیس منتخب شورای شهر کرج (سلیم نژاد) در مصاحبه ای که شاید کمتر رئیسی به آن اشاره کند، گفت: «آقایان زارع و مهدوی به نفع بنده کنار رفتند و می دانم که هرکدام از این دو عزیز، اگر جای من بودند، الان رئیس شورای شهر می‌شدند.»

این صحبت‌ها از آنجایی قابل تأمل است که بسیاری از داخل و بیرون شورای شهر کرج، برای نرسیدن سلیم نژاد به صندلی ریاست شورا، تلاشهای فراوانی از خود نشان دادند.

در پایان گفتنیست موضوعی که بیش از همه قابل توجه بود، تعامل و یکپارچگی در بین ۱۲ عضو، از ۱۳ عضو فعلی شورای شهر کرج بود که در بسیاری از شوراهای شهر و روستا (به خصوص در سال آخر دوره پنجم) نه تنها در البرز، که در سایر استانها نیز کمتر به چشم می‌خورد.

این یکپارچگی زمانی جلوه بیشتری به خود می گیرد که بوی خدمت واقعی به مردم (نه شعارگونه) به خود بگیرد.

حال باید منتظر بود و دید شورای پنجمی که طبق آمارها با کمترین جلسه غیرعلنی شفافیت را به رخ شوراهای قبل از خود کشید و سرتعظیم برای هیچ لایحه ای که منافع مردم به به خطر بیاندازد، فرود نیاورد، می‌تواند همچنان شفاف سال آخر فعالیت خود را به پایان رساند؟

شفافیتی که حتی برای مدیران استانداری البرز هم گران تمام شد و مصاحبه عضو شورای شهر کرج‌(رحیم خستو) در خصوص دریافت رهن میلیاردی برای دو مدیر استانداری، همچنان نمادی از «صیانت از منافع مردم شهر» حتی در مقابل نماینده عالی دولت در استان البرز، به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه