English

ستاد مقابله با کرونا در هرمزگان همه را با یک چشم ببیند

مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی محله نایبند جنوبی شهر بندرعباس ضمن انتقاد از یک بام و دو هوای برخی از مسئولان ستاد مقابله با کرونا در هرمزگان، گفت: مسئولان منع کننده مراسم عزاداری بدانند ویروس کرونا تاریخ، مکان، شخص و زمان نمی شناسد.

ستاد مقابله با کرونا در هرمزگان همه را با یک چشم ببیند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام عبدالرسول باستین در گفتگو با خبرنگار موج، در خصوص برگزاری مراسم ماه محرم در شهر بندرعباس گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند برای برگزاری مراسم ماه محرم امسال تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم، ما هم همانند سایر اقشار مردم به قانون احترام می گذاریم به شرط اینکه این قانون تنها برای مردم عادی وضع نشده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر قانونی هست علاوه بر مردم، مسئولان نیز باید مطیع امر و دستور ستاد کرونا باشند، افزود: مجوز برگزاری مراسم را به هیات ها به شرطی داده اند که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و تهدید شده ایم که در صورت تخطی به مراجع قضایی معرفی می شویم، اما باید گفت که هیات‌ها و بچه های مسجد بیشتر از بقیه مردم به قوانین احترام خواهند گذاشت.

مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی محله نایبند جنوبی شهر بندرعباس با اشاره به این که ستاد کرونا این قوانین را علاوه بر مساجد باید بر سایر مکان ها و سازمان ها نیز ابلاغ کند، ادامه داد: بدون هیچ فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی مسافرت با پرواز، قطار و جابجایی مسافران با مترو، تاکسی و اتوبوس انجام می شود و سلامت بسیاری از مردم به خطر می افتد و به قول خود مسئول این فاصله از نفس به نفس گذشته و به دهان به دهان رسیده است.

وی در ادامه گفت: تا یک شب قبل از محرم به ما اعلام شد که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می توانیم مراسم عزاداری را زیر سقف هم برگزار کنیم اما بلافاصله بعد از برنامه ریزی هیئتی ها متناسب با شرایط اعلام شد که زیر سقف هم نمی توان برنامه های محرم و عزاداری را برگزار کرد.

وی با گلایه از اینکه چرا همه مراسمات در استان برگزار می شود و تنها برای هیات ها محدودیت اعلام شده است، عنوان کرد: آیین های مذهبی هر شهر را متناسب با فرهنگشان لحاظ کنند نه اینکه در هرمزگان طبل، سنج، دمام،دسته ی عزاداری و تعزیه خوانی محدود شود و مردم نمی دانند که در این صورت با کدام آیین باید عزاداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر عزاداری محدود شده است چرا سخنرانی مسئولان چندین ساعت به طول می انجامد؟ چرا نماز جمعه را می توان زیر یک سقف برگزار کرد اما عزاداری ابا عبدالله را نه؟ چرا جلسه توجیهی مبلغان در سالن فرمانداری با حضور ۷۰ نفر زیر سقف برگزار شد؟ با کدام منطق جلسه توجیه هیات ها در مسجد مهدی موعود با حضور ۷۰ نفر زیر سقف برگزار شد اما مراسم دهه محرم را نمی توان برگزار کرد؟

وی با اشاره به اینکه مسئولان فکر می کنند که کرونا تنها به هیات ها ورود پیدا می کند، یادآور شد: مسئولان منع کننده بدانند ویروس کرونا تاریخ، مکان، شخص، ساعت و زمان نمی شناسد، اگر قانونی است همه موظف به رعایت هستند.

باستین اضافه کرد: چند هیات معروف از جمله سیدمظفر مراسم عزاداری را زیر سقف برگزار می کنند و تنها مکان هایی که مسئولان به عنوان سخنران دعوتند مراسم در حال برگزاری است.

وی در پایان گفت: انگشت اتهام را به سوی هیچکس اشاره نکرده ایم، تنها خواهان برابری در اجرای قوانین مصوب شده هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه