English

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد:

ابتلاء ۱۰۰۰ نفر از کادر درمان به ویروس کرونا دراستان اصفهان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ازابتلاء یک هزار نفر از کادر درمان به ویروس کرونا دراستان اصفهان خبر داد.

ابتلاء 1000 نفر از کادر درمان به ویروس کرونا دراستان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، بهروز کلیدری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ابتلا بیش از یک هزار نفر از کادر درمان به کرونا  اظهارداشت: متأسفانه ۵ نفر از پرسنل خدوم حوزه درمان که دو نفر پزشک و سه نفر غیر پزشک بودند دراثر ابتلا به ویروس کرونا جام خود را از دست دادند.

 وی گفت: با اتمام ششمین ماه  شیوع کرونا در استان ۲۶ هزار و ۷۹۷ بیمار کرونایی تا کنون در بیمارستان های استان بستری شدند  و خدمات درمانی دریافت کرده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: طی مدت شش ماه گذشته در استان ۹۷۱ بیمار را از دست دادیم که تست قطعی مثبت کرونا داشتند و در مجموع طی شش ماه گذشته 2500  مرگ مشکوک و قطعی در استان اصفهان داشتیم.

کلیدری در خصوص بیماری کرونا در استان بیان کرد: با شروع موج اول شیوع کرونا در اسفند و فروردین ماه تعداد بستری بیماران کرونایی در استان حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ بیمار بود که گاها روزی ۲۰۰ تا ۲۵۰ بیمار جدید در بیمارستان ها بستری می شدند، درحالی که این تعداد در اوایل خردادماه سال جاری به ۳۰۰ بیمار رسید.

این مقام مسئول درارتباط با آخرین آمار بستری های استان ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری مبتلا به کوید19 در استان ۹۳۵ نفر است که حدود ۲۰۰ بیمار در آی سی یو ها بستری هستند و از این تعداد نیز ۱۰۰ نفر زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

وی گفت: در هر ۲۴ ساعت در استان تعداد ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ها بستری می شوند و همچنین روزانه از ۲ هزار نفر تست کرونا گرفته می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در حال حاضر نسبت تست مثبت بیماران بستری به ۵۰ تا ۶۰ درصد رسیده است یعنی از ۱۵۰ بیماری که بستری می شوند ۶۰ درصد تست مثبت کرونا دارند درصورتیکه در اردیبهشت ماه این نسبت ۱۶ درصد بود.

کلیدری با بیان اینکه در شهریورماه احتمال خیزش شدید بیماری کرونا وجود دارد، گفت: در این شرایط تعداد بیشتر تخت بستری نیاز داریم تا بیماری در صف انتظار نداشته باشیم.

وی ادامه داد: ازاول شهریور ماه علیرغم میل باطنی به علت نیاز به تعداد تخت بیشتر و خستگی  پرسنل بیمارستان الزهرا (س) ریفرال کرونا در اصفهان می شود.

این مقام مسئول حوزه درمان بیان داشت: در ابتدا 150 تخت بیمارستان الزهرا(س) و به تدریج تعداد تخت ها را افزایش می دهیم ودر نیمه مهرماه احتمالا همه تخت های این بیمارستان برای کرونا اختصاص می یابد.

بهروز کلیدری اضافه کرد: همچنین از ابتدای شهریور ماه بیمارستان‌های عیسی بن مریم، یکی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان با ظرفیت ۲۵۰ تخت  به بستری بیماران کرونایی در استان اختصاص داده می‌شود تا بیماران کرونا در صف انتظار بستری قرار نگیرند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس برآورد سازمان بهداشت جهانی مبنی بر افزایش 2500 تا ۳ هزار بیمار بستری مبتلا به کرونا در نیم کره شمالی با شروع فصل سرما تعداد ۲۰ تا ۲۵ درصد این تعداد بیماران نیاز است در بخش های ویژه بستری شوند و بنابراین در شهر اصفهان نیز باید حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار را در بخش های ویژه بستری کنیم که نیازمند  تدارک ویژه دراین زمینه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه