English

منصور رضوانی جلال عنوان کرد:

افتتاح بیش از ۷۴۹ میلیارد ریال طرح جهاد کشاورزی همزمان با هفته دولت

رییس سازمان جهادکشاورزی همدان با اشاره به اینکه همدان از قطب های کشاورزی است، گفت: بیش از ۷۴۹ میلیارد ریال طرح جهاد کشاورزی همزمان با هفته دولت در استان همدان افتتاح خواهد شد.

افتتاح بیش از  ۷۴۹ میلیارد  ریال طرح جهاد کشاورزی همزمان با هفته دولت

به گزارش خبرگزاری موج همدان، منصور رضوانی جلال، رییس سازمان جهادکشاورزی همدان با اشاره به افتتاح بیش از  ۷۴۹ میلیارد  ریال طرح جهاد کشاورزی همزمان با هفته دولت، گفت: ۹۲ طرح کشاورزی با ۷۴۹ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال اعتبار همزمان با هفته دولت در نقاط مختلف این استان بهره‌برداری می‌شود.

منصور رضوانی جلال افزود: با بهره‌برداری از این تعداد طرح برای ۷۴۱ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور محسوب می شود افزود: این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان اضافه کرد: بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی این استان را به خود اختصاص داده است.

رضوانی جلال افزود: همچنین بخش کشاورزی همدان ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی  این استان دارای ۱۱۷ هزار بهره بردار است، یادآور شد: ۶۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیرکشت محصولات زراعی و باغی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: ۲۹۳ هزار هکتار از اراضی استان آیش است و سالانه نزدیک به ۹.۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

وی بر جایگاه مهم همدان در تولید محصولات اساسی زراعی، باغی و دام و طیـــور در سطح کشور تاکید کرد و گفت: همدان دارای تولید سالانه در حدود ۴۰۶ هزار تن انگور، ۵۴ هزار تن گردو، ۹۲۰ هزار تن سیب زمینی، ۵۰ هزار تن سیر، ۳۴۰ هزار تن جو و ۱۵ هزار تن گیاهان دارویی است

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه