English

مدیر کل بهزیستی استان همدان در گفتگو با موج مطرح کرد:

تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بعد از تشکیل سازمان بهزیستی کشور

مدیر کل بهزیستی استان همدان با اشاره به حمایت هایی که بعد از تشکیل سازمان بهزیستی اتفاق افتاد، از تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان و تصویب قانون حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست و .. سخن گفت.

تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بعد از تشکیل سازمان بهزیستی کشور

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حمید رضا الوند، مدیر کل بهزیستی استان همدان در گفتگو با موج با اشاره  به  شعار سال سازمان بهزیستی که" شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده " نام گرفته است، ابراز کرد:  سازمان بهزیستی  بر اساس برنامه‌های بازپیوند خانواده و تحکیم بنیاد خانواده، فلسفه تشکیل خود  را رقم زده است.

تصویب قانون حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست

الوند با بیان اتفاقاتی که به صورت مشخص بعد از تشکیل سازمان بهزیستی و بعد از پیروی انقلاب اسلامی افتاد، عنوان کرد: تصویب قانون حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست و آئین نامه اجرایی مرتبط به آن در سال ۱۳۷۲ و رسیدگی به خانواده های بی سرپرست و.. از جمله این موضوعات بود که محقق شد.

وی افزود: تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در دو بازه زمانی که مرتبط به  دولت دوم آقای خاتمی و اصلاحیه آن طی سال های اخیر تحت عنوان تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در مجلس مصوب شد، نیزاز اتفاقات مهم دیگر دراین حوزه بود.

مدیر کل بهزیستی استان همدان درادامه بیان کرد: این قانون در 9 فصل  به ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی معلولین و حقوق شهروندی آنها به صورت واضح پرداخته است.

الوند خاطرنشان کرد: تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در کشور بعد از ۳۹ سال در سال ۱۳۹۹ بازنگری و در مجلس تصویب شد.

 

تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان که به صورت خاص به کودکان و نوجوانانی که در معرض آسیب هستند می پردازد، گفت: نام اولیه این قانون، قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در معرض خطر بود که به دلایل مختلف تغییر نام پیدا کرد.  

این قانون به کودکان و نوجوانان در معرض آسیب و آسیب دیده به صورت ویژه می‌نگرد و در این راستا به همین دلیل اورژانس اجتماعی دارای مرجعیت و ورود قانونی شد.

وی در ادامه مطالب مذکور افزود: پلیس کودکان نیز مرجعیت قانونی پیدا کرد، نحوه مداخلات مددکاری کودکان و نوجوانان چه در دستگاه قضایی و چه در دستگاه های اجتماعی سازمان بهزیستی همگی مرجعیت قانونی پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: اینها قوانین بسیار مهمی بود که در کنار سایر قوانین طی  چهل سال گذشته شکل پیدا کرد.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با اشاره به تحولی که در ارتباط با ارتقای خدمات در حوزه کودکان بی سرپرست در کشور اتفاق افتاده و حاصل پیروزی بعد از انقلاب است، عنوان کرد: در این زمینه، مراکز کوچک سازی شد، برنامه های باز پیوند خانواده و تقویت برنامه های مراقبت در خانواده تحت عنوان بچه های امداددهی و بچه هایی که با حکم سرپرستی موقت دردرون خانواده ساماندهی می شوند مورد توجه قرار گرفت و تمامی از اتفاقات بعد از تشکیل سازمان بهزیستی بود.

الوند با اشاره به مراکزی که از پنجاه نفر تا ۳۵۰ نفر در آن افراد  نگهداری می شدند، ابراز کرد: بزرگترین این مراکز در کرج تهران و کرمان قرار گرفته بود که تمامی به تعداد نفرات زیر 20 نفر کاهش پیدا کردند.

وی افزود: تشکیل تیم های تخصصی در این مراکز و نگاه های تربیتی و مددکاری اتفاقی بود که در این مراکز مورد تقویت قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه