English

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم:

لازمه پیشگیری از وقوع جرم، مسئله شناسی اجتماعی از نگاه متخصصان است

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: لازمه پیشگیری از وقوع جرم، مسئله شناسی اجتماعی از نگاه متخصصان است.

لازمه پیشگیری از وقوع جرم، مسئله شناسی اجتماعی از نگاه متخصصان است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با بیان اینکه در راستای تحقق پیشگیری از وقوع جرم می بایست نظرات متخصصان، مدیران و کارشناسان حوزه اجتماعی و پیشگیری مد نظر قرار گیرد گفت: به همین منظور هر ساله از سوی دفتر مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه، اولویت های پژوهشی در قالب فراخوان به دانشگاه ¬ها، حوزه های علمیه و موسسات علمی پژوهشی سراسر کشور ارسال و از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران متخصص و علاقمند به این حوزه برای انجام پژوهش دعوت به عمل می آید.

سرپرست معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم، جرائم اقتصادی و مالی، جرائم و آسیب¬ های مرتبط با خشونت؛ جرائم مرتبط با صدمات بدنی غیر عمدی، جرائم مواد مخدر صنعتی، روانگردان ها و مشروبات الکلی، جرائم سایبری و آسیب¬ های فضای مجازی، دعاوی، جرائم و آسیب ¬های حوزه خانواده؛ جرائم و آسیب ¬های مرتبط با امنیت اخلاقی و اجتماعی، جرائم و آسیب های مرتبط با مسائل شهری از جمله شهرنشینی، زمین خواری و ... را از مسایلی عنوان کرد که فراخوان و طرح های پژوهشی تا کنون حول محور آنها متمرکز بوده است.

یزدی خاطرنشان کرد: مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم آمادگی دارد تا در زمینه انجام طرح‌های پژوهشی و فرایند پایان نامه‌ها در سطوح کارشناسی ارشد و دکتری، از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان حمایت کند.

وی گفت: پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به مرکز مطالعات اجتماعی استان قم و یا به بخش فراخوان ها در پایگاه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه به نشانی www.scpd.ir مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه