English

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خبرداد؛

برگزاری کلاس های «نو عروسان» در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)استان قم با اشاره به اینکه برگزاری کلاس های « نو عروسان» با استقبال قابل توجهی رو به رو شد، افزود: کلاس « نو عروسان» در راستای آماده سازی نوعروسان و تازه دامادها در شرایط کرونایی با رعایت دستورات بهداشتی و توسط اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی برای آغاز بهتر زندگی مشترک با موضوعاتی از قبیل آموزش های همسرداری، مدیریت خانه داری، مهارت عشق ورزی، مهارت حل تعارض با همسران و تکنیک های اتاق خواب و..برگزار شد.

برگزاری کلاس های «نو عروسان» در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم

سید محسن صالحی معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در گفت و گو با خبرگزاری موج قم، ضمن تشریح فعالیت های فرهنگی کمیته امداد امام(ره) بیان کرد: در این شرایط به عنوان اولین استان در کشور ، کلاس های آموزش «نوعروسان» در دو دوره حضوری در خردادماه و یکم مردادماه مصادف با سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کلاس های « نو عروسان» با استقبال قابل توجهی رو به رو شد، افزود: کلاس « نو عروسان» در راستای آماده سازی تازه عروس و دامادها برای آغاز یک زندگی مشترک با عناوین آموزش های همسرداری، مدیریت خانه داری، مهارت عشق ورزی، مهارت حل تعارض با همسران و تکنیک های اتاق خواب و..برگزار شد.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل جدید استانداری مبنی بر ممنوعیت برگزاری گردهمایی، ادامه کلاس های نوعروسان در فضای مجازی و به صورت آفلاین پیگیری خواهد شد.

آموزش چهره به چهره

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تشریح طرح « چهره به چهره» در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، اظهار کرد: 400 خانواده مددجو در سطح قم که عمدتاً در مناطق پردیسان و نیروگاه سکونت دارند و در معرض بیش از یک نوع از آسیب های اجتماعی قرار دارند، توسط کمیته امداد استان قم شناسایی شده و طی تعامل و همکاری با روحانیون و طلاب، 15 مربی طلبه بانو از موسسه فرهنگی ـ تبلیغی «شجره حیات طیبه» به صورت حضوری در منازل خانواده های آسیب دیده اجتماعی مباحث بهداشت فردی و اجتماعی، اعتقادی و احکام دین، بهداشت روانی و رفع آسیب های اجتماعی آن ها را آموزش می دهند.

صالحی تصریح کرد: طلاب و روحانیون در ذیل این طرح ماهیانه یک بار به طور حضوری و همچنین مجازی بطور پیوسته با آن ها در ارتباط هستند.

مهارت آموزی مستعدان اشتغال زایی توسط راهبران شغلی

وی با اشاره به به اینکه 10 هزار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، گفت: از این تعداد، 8 هزار نفر مستعد اشتغال زایی شناخته شده اند و تا سال گذشته بالغ بر 3 هزار شغل فعال ایجاد شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در سال 99، تکنیک های مهارتی کسب و کار، مدیریت بازار، تولید و توزیع از طریق « راهبران شغلی» به مددجویان مستعد اشتغال زایی آموزش داده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه