English

فرماندار سنندج:

سنگ اندازی در مسیر ایجاد کتابخانه های عمومی قابل قبول نیست

فرماندار سنندج با اشاره به نیازهای جامعه در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: سنگ اندازی در مسیر ایجاد کتابخانه های عمومی از سوی هیچ فرد و هیچ نهادی قابل قبول نیست.

سنگ اندازی در مسیر ایجاد کتابخانه های عمومی قابل قبول نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد ابراهیم زارعی ظهر امروز چهارشنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی سنندج و بخشداری های تابعه که با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: سنگ اندازی در مسیر ایجاد و راه اندازی کتابخانه پذیرفتنی نیست و متولیان این حوزه و مسوولان باید بسترهای لازم را برای توسعه این نهاد فرهنگی در شهرها و روستاها را فراهم کنند.

فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج گفت: راه اندازی کتابخانه در شهرها و روستاها از نیازهای فرهنگی جامعه است که بسترهای لازم توسعه این محل‌ها در روستاها فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه کتاب باید همواره در اولویت باشد، اضافه کرد: با وجود کمبودها و کاستیهایی که در این حوزه وجود دارد باید از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان توسعه فرهنگی بیش از پیش حمایت کرد.

فرماندار سنندج از خدمات کتابخانه های عمومی در فضای مجازی از زمان شیوع ویروس کرونا تقدیر کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت های موجود به منظور ترویج مطالعه و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی امری مهم است که نهاد در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

رییس اداره امور کتابخانه های عمومی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تمرکز فعالیت های نهاد در حال حاضر در فضای مجازی است، یادآور شد: کتابداران شهرستان سنندج در این مدت چند عنوان ملی و استانی کسب کرده اند.  

 محمد جلیل سیدی از افتتاح محافل شعر و ادب گلشن کردستانی در کتابخانه های عمومی خبر داد و افزود: بر این اساس در شهرستان های تابعه محفل های ادبی برای ساماندهی نویسندگان و شاعران فعال می‌شوند. 

وی با بیان اینکه در سال جاری پنج هزار نسخه کتاب از نویسندگان و ناشران بومی خریداری خریداری شده است، گفت: حمایت از آثار بومی با وجود محدودیت های مالی از اولویت های این نهاد فرهنگی در استان است.

سیدی با تقدیر از عملکرد شهرداری سنندج در پرداخت نیم درصد به حساب انجمن کتابخانه های عمومی گفت: توجه شهرداری سنندج به کتابخانه های عمومی و اجرای قانون نیم درصد در رفع بسیاری از مشکلات کتابخانه در این شهرستان اثرگذار بوده است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان دارای 12 باب کتابخانه عمومی نهادی است، افزود: از این تعداد هفت باب در شهر و بقیه در روستاهای شهرستان واقع شده‌اند.

محمد بهرامی با اشاره به فعالیت هفت باب کتابخانه عمومی مشارکتی در سنندج، افزود: : هم اکنون نزدیک به 13 هزار نفر در کتابخانه های عمومی شهرستان عضویت دارند که بانوان بیشتر اعضا را تشکیل می‌دهند.

وی زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج را 6 هزار و 534 متر مربع اعلام کرد و گفت: در آینده ای نزدیک کتابخانه عمومی ماموستا قانع در روستای تنگیسر افتتاح و راه اندازی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه