English

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم:

شرکت پخش هیچ وظیفه‌ای در تامین گاز LPG ندارد/۴۰ جایگاه CNG در قم فعال هستند

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: شرکت پخش هیچ وظیفه‌ای در تامین گاز LPG در هیچ جای کشور ندارد.

شرکت پخش هیچ وظیفه‌ای در تامین گاز LPG ندارد/40 جایگاه CNG در قم فعال هستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید محمود طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پس از گرانی بنزین تصمیم به تسهیل دوگانه سوز کردن خودروها گرفته شد، اظهار کرد: شورای اقتصاد این تصمیم را به وزارت نفت موکول کرد.

وی افزود: در بخش اول مربوط به یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی حمل مسافر و بار بود که به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ وجهی تبدیل به مصرف کننده CNG می‌شوند و چهار کارگاه مجاز در استان موجود است که وظیفه دوگانه سوز کردن را بر عهده دارند.

مدیر عامل شرکت نفت منطقه قم با اشاره به اینکه پس از مدیریت مصرف بنزین در آبان ماه سال گذشته با نوساناتی در عرضه گاز مایع در سطح استان مواجه شدیم، گفت: این نابسامانی در سراسر کشور وجود داشت اما در استان قم نیز مشکلاتی به وجود آورد و اواسط اسفند کاملاً فروکش کرد و از سوی مسئولین محلی و ستادی موظف شدیم که ساماندهی برای توزیع گاز مایع داشته باشیم.

وی افزود: جامعه هدف ما در استان قم زیاد نیستند زیرا تنها ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار نفت سوز داریم که بخش عمده، خدمت گیرنده هستند و بخشی نیز صنوفی را تشکیل می‌دهند که دسترسی به گاز شهری ندارند و مجبورند از گاز کپسول استفاده کنند و ما موظفیم که گاز مایع را با نرخ مصوب در اختیارشان قرار دهیم.

طاهری با تاکید بر اینکه در طرحی که از اول مردادماه آغاز شده ۱۰ استان کشور به عنوان پایلوت برای اجرای طرح انتخاب شدند که استان قم نیز شامل آن می‌شود، گفت: طی سال ۹۶ و ۹۷، نفت سفید به صورت الکترونیکی توزیع می‌شد که اکنون نیز این اقدام انجام می‌گیرد و از همین اطلاعات برای توزیع گاز مایع نیز استفاده می‌شود.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ قم افزود: مقدمات این طرح فراهم شده و فعلاً به صورت موازی طرح را پیش می بریم تا مطمئن شویم که اکثریت جامعه هدف بدون مشکل هستند سپس بعد از تصمیم گیری ستاد اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ قم در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز طبیعی فشرده در استان قم از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: زیرساخت برای بیش از این میزان مصرف نیز فراهم است و حتی چنانچه ۵۰ درصد نیز به مصرف CNG استان اضافه شود پاسخگو خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود ۴۰ جایگاه CNG فعال در استان قم افزود: برخی از جایگاه‌ها نیز به دلایل مختلف بی استفاده شده است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه