English

مازندران فراتر از وضعیت قرمز کرونایی / قرنطینه شهرستانهای وضعیت قرمز درخواست شهروندان

استان مازندران در دور دوم مبارزه با بیماری کرونا در وضعیتی فراتر از قرمز قرار گرفته و اکثر بیمارستانهای استان با آمار بالای پذیرش بیماران کرونایی روبرو هستند.

مازندران فراتر از وضعیت قرمز کرونایی / قرنطینه شهرستانهای وضعیت قرمز درخواست شهروندان

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، در اکثر شهرهای استان مازندران در حال حاضر وضعیت قرمز گزارش شده است و شهرستانهایی که بیشترین پذیرش مسافران را دارا بودند در مقابل بیشترین خطر پذیری در افزایش بیماران کرونایی را داشتند.

بستری شدن 309 بیمار جدید کرونایی در بیمارستانهای مازندران

در 24 ساعت گذشته بر اساس آمار دانشگاههای علوم پزشکی مازندران و بابل تعداد 309 بیمار جدید کرونایی در بیمارستانهای استان مازندران بستری شدند که از این تعداد 11 نفر کودک بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۷ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۸۷ نفر ترخیص شدند.

سید عباس موسوی تصریح کرد : شمار بیماران بستری شده کرونایی بیش از هزار و ۱۶۷  بوده و ۷۰ درصد شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند و افزایش شمار بیماران کرونایی در استان مازندران نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل نیز گفت:  طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ بیمار جدید شناسایی شدند که ۱۱ بیمار بستری شده کودک هستند.

سید فرزاد جلالی اظهار داشت: در مازندران زنگ خطر وضعیت قرمز به صدا درآمده است لذا ضروری است شهروندان نکات بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

 

دورکاری در دستور کار ادارات قرار گیرد

استاندار مازندران گفت: با توجه به اینکه استان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد لذا دور کاری باید در الویت ادارات قرار گیرد.

احمد حسین زادگان اظهار داشت: متاسفانه عمده شهرستان های مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند و آندسته از شهرستان های معدود نیز که فاصله اندکی دارند با کمی بی احتیاطی به وضعیت قرمز در می آیند.

وی ادامه داد : بهمین منظور و برای رصد مستمر و برنامه ریزی در این راستا یک روز در میان جلسات استانی را برگزار می کنیم و در جلسات شهرستانی نیز حضور می یابیم.

حسین زادگان  بیان داشت :  گرچه مردم در رعایت بیشتر الزامات بهداشتی نسبت به هفته گذشته تغییر رفتار داده اند، لیکن هنوز به اندازه کافی، شهرهای ما خلوت نشده لذا از مردم خواهش می کنیم کمک کنند تا فضای شهرها برای از بین بردن زمنیه انتقال و شیوع کرونا خلوت شود.

استاندار مازندران تاکید کرد : از مسافران تابستانی نیز خواسته شد با توجه به تعطیلی سواحل به دلیل افزایش شیوع کرونا در این خطه شمال کشور و بالا رفتن میزان آلودگی به ویروس کرونا ، از سفر غیر ضروری خودداری کنند و در صورت سفر هم باید تمام پروتکل ها و از جمله زدن ماسک را رعایت کنند.

 

طرح‌های دریا در صورت عدم رعایت بهداشت تعطیل می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران درباره تعطیلی طرح‌های دریا باتوجه به شرایط کرونایی گفت: براساس آخرین تصمیم‌گیری اعلام شد اگر دریا طوفانی شد و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود به فرمانداران اعلام شد طرح‌های دریا را تعطیل اعلام کنند.

حسین حسن نژاد بیان داشت: تصمیم‌گیری در ارتباط با تعطیلی طرح‌های دریا باتوجه به شرایط  کرونایی از حوزه اختیارات استان خارج است.

وی تصریح کرد : برای اینکه از شرایط قرمز کرونایی خارج شویم و با تعطیلی بیشتر مواجه نشویم  لازم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

 

قرنطینه شهرستانی در خواست شهروندان از مسئولین

با توجه به شرایط کنونی استان مازندران که در وضعیت قرمز قرار دارد اکثر شهروندان درخواست قرنطینه شدن شهرستانهای وضعیت قرمز استان مازندران را دارند.

یک شهروند چالوس بیان داشت: شهرستان چالوس و نوشهر که ورودی استان مازندران از البرز محسوب می شود بیشترین حضور گردشگران را دارد و به تبع آن بیشترین بیماران کرونایی را در این چند روز داشته است لذا شهرستان چالوس باید قرنطینه شود.

علی سلطانی بیان داشت: با مسدود کردن جاده چالوس و عدم ورود مسافران می توان تا حدودی این بیماری را در داخل شهرستان کنترل کرد.

شهرستانهای رامسر، تنکابن، نوشهر، چالوس، نور، محمودآباد، آمل، قائمشهر، سوادکوه، ساری، نکا و بهشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه