English

کشت گندم، جو و کلزا در اراضی البرز

رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز از کشت گندم، جو و گلزا در 18هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.

کشت گندم، جو و کلزا در اراضی البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، سید مجید موسوی در در خصوص وضعیت کشت محصول گندم در استان البرز گفت: سطح کشت ابلاغی گندم در سال زراعی ۹۹-۹۸ بالغ بر ۱۰ هزار و ۳۵۰ هکتار بوده که سطح سبز محقق شده ۱۰ هزار و ۶۶۰ هکتار (۱۱۰ هزار و ۹۰ هکتارآبی و ۵۷۰ هکتار دیم) در شش شهرستان استان البرز است و  ۱۰۲ درصد پیشرفت فیزیکی را نشان می دهد.

موسوی افزود: در سال زراعی جاری هزار و ۳۰۰ تن بذر اصلاح شده و شش هزار و ۵۸۴ تن کود پایه و سرک در استان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: عملیات مبارزه با علف هرز در هشت هزار و نه هکتار از اراضی آبی و ۳۵ هکتار از اراضی دیم و مبارزه با آفات در ۱۳ هزار و ۵۳۲ هکتار (بعضی از مزارع دوبار) انجام شده است و در سطح پنج هزار و ۶۵۸ هکتار از اراضی استان نیز تغذیه تکمیلی (کودهای ماکرو و میکرو) انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به تزریق ادوات جدید به ناوگان مکانیزاسیون سطح کشت البرز گفت: سطح کشت کاملا مکانیزه استان به ۸۵ درصد افزایش یافته است.

موسوی افزود: ۱۲ اکیپ برداشت بر فعالیت ۶۱ دستگاه کمباین فعال از نیمه خرداد تا ۲۴ تیر ماه نظارت داشت که در این بازه زمانی از ۹ هزار و ۷۹۵ هکتار برداشت شده است و نظارت فنی بر این اقدامات انجام شد.

وی در خصوص خرید تضمینی از کشاورزان گفت: در پنج مرکز خرید دولتی بالغ بر سه هزارو ۴۳۵ تن و در ۹ مرکز خرید توافقی بالغ بر ۲۳ هزار و ۳۰۳ تن گندم، هزار و ۳۳۸ تن بذر با قیمت تضمینی ۲۵ هزار ریال و قیمت توافقی ۲۶ هزار و ۸۰۰ تا ۲۷ هزار ریال و قیمت گندم بذری در طبقه گواهی شده ۱۰ درصد بالاتر از قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

موسوی افزود: سطح کشت ابلاغی جو برای سالجاری استان توسط دفتر گندم و محصولات اساسی هشت هزار و ۱۰ هکتار بوده که سطح سبز بالغ بر شش هزار و ۷۲۴ هکتار در پنج شهرستان استان البرز محقق شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه