English

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با موج:

افزوده شدن بیش از ۵هزار خانواده به مددجویان کمیته امداد با شیوع ویروس کرونا در اصفهان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: با آمدن ویروس کرونا وتعطیلی مشاغل و آسیب به کسب و کار مردم بیش از ۵هزار خانواده به جمعیت مددجویان کمیته امداد افزوده شد.

افزوده شدن بیش از ۵هزار خانواده به مددجویان کمیته امداد با شیوع ویروس کرونا در اصفهان

کریم زارع در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، از اضافه شدن ۵ هزار خانواده به مدد جویان کمیته امداد خبر داد و اظهار داشت:با آمدن ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل و آسیب به کسب و کار مردم، خانواده های تحت پوشش نیز بیش از نرم متوسط جامعه آسیب دیدند و یکی از برنامه های ما کمک به خانواده های آسیب دیده از کرونا که مشاغلشان آسیب دیده بود و بیش از ۱۰ میلیارد تومان فقط برای مشاغل آسیب دیده از این ویروس کرونا  اختصاص یافت.

کریم زارع در ادامه از توزیع بسته های غذایی و بسته های بهداشتی و طبخ و توزیع غذای گرم بین خانواده ها ی تحت پوشش با همکاری مردم خبر داد و اذعان داشت: بیش از ۱۱۰ هزار بسته معیشتی و بیش از ۱۳۰ هزار بسته بهداشتی با کمک بسیج و خیریه ها و اقشار مختلف مردم و همچنین نزدیک به ۵۰ هزار پرس غذای گرم برای خانواده هایی که لزوما تحت حمایت هم نبودند از قبل از ماه رمضان و در طول آن تهیه وتوزیع و در روز ولادت امام رضا چند صد بسته غذایی بین مردم شرق اصفهان تقسیم و ارائه شد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان نهادی که به فرمان حضرت امام خمینی در سال ۵۷ تاسیس شد مسئولیت کمک به نیازمندان و رفع نیازهای محرومین را دارد و در این ۴۱ سال رویکرد توانمند سازی خانواده ها را داشته و در زمینه های مختلف فکری، فرهنگی و معیشتی و ایجاد شغل به عنوان یکی از راه های اصلی توانمند سازی اقدام نموده است.

مقام ارشد کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: کمیته امداد یکی از راه های اصلی ایجاد شغل در کشور است و سالانه بیش از یک سوم مشاغل را در کشور ایجاد می کنیم و با استعداد یابی و مشاوره و ایجاد شغل و نظارت ۵ ساله برآن کم کم وابستگی خانواده تحت پوشش را کم می کنیم و خانواده دیگر را تحت پوشش قرار می دهیم.

ایجاد 9 هزار شغل در سال 98 توسط کمیته امداد در اصفهان

وی با اشاره به ایجاد ۹ هزار شغل در سال گذشته اظهار داشت: ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به شکل قرض الحسنه برای ایجاد شغل اختصاص دادیم که برای هر شغل تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در مشاغل زنجیره ای که چند نفر کار می کنند تا ۵۰۰ میلیون وام میدهیم و با این کار سیاست خروج مددجویان از حمایت را دنبال می کنیم و به کارخانه هایی ‌که مدد جویان ما را به کار گیرند در ازای به کارگیری آن افراد یا ۲ سال بیمه به صاحبان مشاغل می دهیم یا به ازای هرنفر ۵۰ میلیون تومان تا ۱۰ نفر وام در اختیار آنان قرار میدهیم.

زارع درباره پروسه ایجاد شغل هم افزود: این کار با تامل ، شناسایی ، مشاوره، آموزش رایگان و مجوز است که بعد از آموزش بر اساس علائق و شرایط منطقه ایشان کمک می کنیم تا شغل ایجاد کنند و برای فروش و عرضه محصولات آنها سایتی شبیه دیجی کالا داریم به نام  کالا E که مدد جویان تولیدات و محصولات خود را که قابل عرضه و رقابت هست را ارایه میکنند.

وی در ادامه از برگزاری برنامه های فرهنگی ، علمی ، ورزشی ، اردویی و قرآنی و آموزش های سبک زندگی برای خانواده های تحت حمایت خبر داد و گفت: ۱۸ هزار دانش آموز و بیش از ۴ هزار دانشجو وطلبه داریم که در طول سال درصدی از مبالغ و هزینه های تحصیلی آنها را پرداخت می کنیم و با کمک موسسات دانش بنیان به شناسایی نخبه های آنان پرداخته و برنامه های ویژه ای برای آنان در نظر می گیریم.

بهره مندی بیش از 600 نفر از خدمات مسکن در اصفهان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی در ادامه به بحث مسکن خانواده های تحت حمایت پرداخت و افزود: به بیش از ۴ هزار صاحب خانه که خانه های فرسوده داشتند کمک شده تا خانه هاشان برای سکونت آماده شود و بیش از ۶۰۰ نفر از خدمات خرید و ساخت مسکن بهره مند شدند.

وی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه در زمینه ساخت مسکن با بنیاد مسکن افزود: ۱۱۵۰ واحد مسکونی روستایی در شهر های زیر ۲۰ هزار نفر انجام شده و به دنبال تهیه زمین برای آنها هستیم که ۵۰ میلیون وام قرض الحسنه و ۳۰ میلیون از طرف سازمان برنامه و بودجه به هر خانواده روستایی تحت پوشش کمک می کنیم و انشاء اله سال آینده همین موقع انجام شده است.

زارع با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم کار ما بحث مشارکت مردم در کار خیر است، اظهار داشت:ترویج فرهنگ نیکوکاری و خیر و احسان فراتر از کسب کمک های مردم است و ما می خواهیم این فرهنگ تثبیت شده و نسل به نسل ساری و جاری شود و کمیته امداد سعی کرده این فرهنگ خیر و احسان را در همه برنامه ها گسترش دهد.

وی گفت: یکی از دغدغه ها کسب و گسترش اعتماد بین مردم است که اگر مردم به ما اعتماد داشته باشند، ما را واسطه کمک به مردم می کنند و کمیته تلاش کرده صادقانه و امین کمک ها را به دست نیازمندان آبرومند برساند و ریالی از کمیته خارج نمی شود بلکه مطابق با نیت خیرین به دست مردم می رسد وعلی رغم اینکه شایع می شود که به خارج می رود، صرف مردم می شود.

زارع ادامه داد: کل هزینه های کمیته از دولت تامین می شود و ریالی از کمک های مردم صرف خود کمیته و کارمندان نمی شود.

وی در ادامه گریزی هم به طرح اکرام ایتام و محسنین زد و گفت: با روحیه نیکو کاری که مردم استان اصفهان دارند همیشه جزءپیشتازان در کمک به مردم بوده اند و در طرح اکرام ایتام و محسنین هر کس به اندازه توان و هرچقدر دوست دارد می تواند به فرزند یتیم نیازمند کمک کند.

حمایت کمیته امداد اصفهان از 25 هزار نفر فرزند یتیم

این مقام مسئول از بیش از ۲۵ هزار فرزند نیازمند تحت حمایت یاد کرد و گفت: از این تعداد ۲۱ هزار نفر از حمایت بیش از ۷۰ هزار حامی برخوردارند که بی واسطه کمک را برای آنها واریز می کند و هر حامی می تواند بعد از مدتی با فرزندش در ارتباط باشد.اما هنوز ۴ هزار یتیم و محسنین داریم که شامل فرزندان خانواده های نیازمند ،از کار افتاده و مطلقه می باشد که نیازمند حامی هستند.

زارع ادامه داد: در مجموع  ۱۱۵ هزار خانواده به شکل مستمر حمایت می شوند که از این تعداد ۵ هزار نفر بیماران خاص و صعب العلاج هستند که اکثر هزینه های درمانی آنها پرداخت میشود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان با اشاره به دیگر خدمات این ارگان به خانواده های تحت حمایت خود اذعان داشت: برای بیش از ۱۰ هزار خانواده که بیشتر زنان سرپرست خانواده اند و به کمک کمیته صاحب شغل شده اند سرانه بیمه تامین اجتماعی را ما پرداخت می کنیم که وقتی به سن بازنشستگی رسیدند بتوانند حقوق داشته باشند و نیز کلیه خانواده های تحت پوشش اگر در اثر حوادث طبیعی و آتش سوزی دچار حادثه شوند تحت پوشش بیمه هستندو همچنین کمک هزینه تهیه جهیزیه و تهیه لوازم ضروری منزل و پرداخت وام ها درغالب های مختلف به غیر از وام اشتغال  تا سقف ۱۰ میلیون تومان و وام های کارگشایی و وام ودیعه و رهن مسکن تا سقف ۱۵ میلیون تومان پرداخت می شود و برای کمک به اجاره ماهانه تا۳۰۰ هزار تومان پرداخت می گردد.

کمک  530 میلیون تومانی کمیته امداد به خانواده های دارای فرزند 3 قلو در اصفهان

مقام ارشد کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان در ادامه از اختصاص ۵۳۰ میلیون تومان کمک به خانواده هایی که سه قلو به بالا  دارند خبر داد و تصریح کرد: از آغاز خرداد ماه تا کنون با کمک بنیاد مستضعفان به۱۲ خانوار ۱۰ میلیون کمک هزینه معیشت و ۵۰ تا۷۰ میلیون تومان کمک هزینه مسکن پرداخت شده است.

وی در ادامه به معرفی طرح جدید راهبر شغلی  پرداخت و تصریح کرد: راهبر شغلی یک کار آفرین یا خیر یا حتی خود فرد مدد جو است که به عنوان راهبر در یک زمینه خاص مسئولیت تامین مواد اولیه تولید و پس از تولید ،مسئولیت فروش و بازار یابی آنها را بر عهده دارد چرا که ممکن است خود شخص تولید کننده توان تهیه مواد اولیه و فروش محصول را نداشته باشد لذا راهبر شغلی این کار را انجام می دهدکه به ازا هر یک نفر که در این طرح مشغول به کار شود ۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه به آنها داده می شود .همچنین در زمینه تولید محصولات دامی نیز به همین شکل است و حتی در مناطق روستایی و کویری در پشت بام خانه ها پنل های خورشیدی قرار می دهیم و با آموزش به آنها برق تولید میکنند وبا فروش برق به دولت اقساط وامی که دریافت کرده اند را پرداخت می نمایند.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان در پایان راه های پرداخت کمک های مردمی را بیان کرد و گفت: کمیته امداد به خانواده های نیازمند و آبرومند به گونه ای کمک می کند که ضربه ای به کرامت خانواده ها نخورد وبه همین جهت راه هایی برای دریافت کمک های مردم قرار داده که مردم بتوانند با کمترین زحمت کمک رسانی کنند از جمله ایجاد صندوق های دیجیتال و از طریق درگاه های تهیه شده و کدهای ussdوسامانه اینترنتی  به آدرس emdad.ir وشماره تلفن ۰۹۱۳۰۷۸۸۰۰۱و نیز با شماره گیری#۰۳۱*۸۸۷۷*می توانند کمک های خود راپرداخت نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه