English

استاندار کرمانشاه هشدار داد:

هر کس در کرمانشاه ماسک نزند، باید مؤاخذه شود

هوشنگ بازوند گفت: تمامی اقشار جامعه از مغازه‌دار، پلیس، مردم عادی، ادارات و هرکسی که در سطح استان تردد دارد، ملزم به زدن ماسک برای پیشگیری از شیوع کرونا است و باید با خاطیان برخورد شود.

هر کس در کرمانشاه ماسک نزند، باید مؤاخذه شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه با تأکید بر اینکه مغازه افرادی که پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در کرمانشاه را رعایت نمی‌کنند، پلمپ می‌شود، ابراز داشت: همه مردم در جامعه ملزم به استفاده از ماسک هستند و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط موظف هستند که پیش‌بینی‌های لازم را برای افزایش تولید و کنترل قیمت ماسک در مقابله با شیوع کرونا را داشته باشند.

بازوند در حاشیه برگزاری ستاد ملی کرونا که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به امکان هم‌زمانی کرونا و ویروس آنفلوانزا در اول مهرماه و فصل پاییز بیان داشت: اداره صمت استان باید فکری درازمدت برای تولید ماسک داشته باشد و همچنین برای جلوگیری از افزایش قیمت ماسک تمهیدات لازم را اتخاذ نماید.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: مغازه افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و ماسک نمی‌زنند، باید پلمپ شود و در بازدیدی که دیروز از سطح شهر کرمانشاه داشتم، مشاهده می‌شد مغازه‌های ماسک فروشی که خود ماسک می‌فروشند اما از ماسک استفاده نمی‌کنند لذا اداره صمت موظف است که بازرسی‌ها و نظارت‌های خود را جهت کنترل بازار برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش دهد تا همه موظف به استفاده از ماسک در جامعه باشند.

وی همچنین تأکید کرد: بعضاً همچنین در سطح شهر مشاهده می‌شود که پلیس‌ها نیز برای انجام‌وظیفه از ماسک استفاده نمی‌کنند لذا از نیروی انتظامی استان می‌خواهیم که از نیروهای خود بخواهد که پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

بازوند در ادامه با اشاره به شلوغی و افزایش ترددها به پارک‌ها از شهرداری کرمانشاه خواست که برای جلوگیری از افزایش بیماری کرونا، کنترل‌های لازم را در پارک‌ها انجام دهد.

استاندار کرمانشاه همچنین از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست که برای خرید مواد شوینده و ضدعفونی حتماً از تولیدات داخلی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موظف است که ظرف 20 روز طرح نقشه راه را برای شرایط بحرانی در پاییز که امکان هم‌زمانی بیماری کرونا با ویروس آنفولانزا دارد را تدوین و به کارگروه مبارزه با بیماری کرونا استان ارائه نماید.

مقام عالی استان همچنین گفت: معاونت توسعه منابع انسانی استانداری باید نظارت جدی بر ترددهای مردم در ادارات داشته باشد و اگر برخی مراجعه‌کنندگان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نمی‌کنند ادارات باید از ارائه خدمات به این‌گونه افراد جلوگیری کنند.

وی از فرمانداران استان خواست با نشستی با بزرگان و معتمدین شهرها در خصوص جلوگیری از تجمع مردم برای برگزاری مراسم‌های عروسی و عزاداری‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه