English

مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق هرمزگان معرفی شد

در مراسمی با حضور حائری معاون وزیر نیرو، مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان معرفی شد.

مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق هرمزگان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در این آیین با انتصاب هاجر عبدی به عنوان مدیرعامل توزیع برق هرمزگان از تلاش های محمد ذاکری مدیرعامل سابق و رنجبر سرپرست این شرکت قدردانی شد.

مهندس عبدی نخستین بانوی صنعت برق کشور است که از سوی مدیرعامل شرکت توانیر به این سمت منصوب شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این آیین گفت: استان هرمزگان به لحاظ شرایط خاص اقلیمی وضعیف متفاوتی با سایر استانها در بخش های تولید، انتقال و توزیع برق دارد. در بخش تولید توانستیم نیروگاههای خود را همگام با نیروگاههای روز دنیا تجهیز نماییم. در بخشهای انتقال و توزیع و بویژه در تلفات و مدیریت پیک مصرف برق اقدامات قابل توجهی در استان هرمزگان انجام شده است.

مهندس همایون حائری افزود: کاهش مصرف در پیک بار و کاهش تلفات انرژی از اقدامات مهم شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان بود.  وی ادامه داد: با تلاش کارکنان شرکتهای توزیع نیروی برق تلفات شبکه برای نخستین بار در کشور تک رقمی شد و به زیر 10 درصد کاهش یافت. در سال گذشته این میزان به 9.8 درصد کاهش یافت که با توجه با شرایط اقتصادی گام مهمی در افزایش بهره وری شبکه بود.

وی اظهار داشت: سال گذشته با مدیریت صحیح مصرف برق در کشور، پیک بار شبکه 3 هزارو 800 مگاوات کاهش یافت که این میزان کاهش معادل صرفه جویی در احداث یک نیروگاه 5 هزار 200 مگاواتی بود. به گفته وی، هدف از مدیریت مصرف علاوه برق حفظ پایداری شبکه ، افزایش رفاه مردم و توسعه اجتماعی است.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر 360 هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف در کشور وجود دارد که 120 هزار کیلومتر آن تبدیل به شبکه کابلی خودنگهدار شده که علاوه بر کاهش تلفات انرژی در زیبا سازی مبلمان شهری تاثیر بسزایی دارد. به گفته مهندس حائری، استان هرمزگان بخاطر قرار گرفتن اکثر مناطق آن در نوار ساحلی دارای آب و هوایی شرجی با رطوبت بسیار بالاست که اجرای شبکه خودنگهدر توانسته ضریب اطمینان شبکه را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه