English

‏رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خبر داد:

صدور ۷ فقره پروانۀ اکتشاف برای شرکت فولاد مبارکه‏

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از صدور 7 فقره پروانۀ اکتشاف برای شرکت فولاد مبارکه خبر داد.

 صدور 7 فقره پروانۀ اکتشاف برای شرکت فولاد مبارکه‏

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ایرج موفق بیان داشت: مجوز 7 فقره پروانۀ اکتشاف معدنیتوسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برای فولاد مبارکه صادر شد تا این شرکت بتواند در پهنۀ انارک و با توسعۀ اکتشافات معدنی کشور، برای تأمین کانسارهای آهن و سایر فلزات موردنیاز خود گام بلندی برداشته باشد.

وی افزود: پروانۀ اکتشاف این محدوده‌ها برای اولین بار در کشور به نام فولاد مبارکه صادر شد تا این شرکت بتواند کارهای اکتشافی را در بخش کانسارهای فلزی  انجام دهد.

موفق اظهار داشت: مقدمات انجام این کار   از   سال گذشته با توجه به پیگیری‌های فولاد مبارکه فراهم شد و پهنه‌ای به وسعت حدود۱۴ هزار و 500 کیلو مترمربع در اختیار این شرکت قرار گرفت و 7 پروانۀ اکتشاف برای نقاط امیدبخش صادر شد.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه در این مرحله ۶ ماه فرصت دارد که گزارش اکتشاف‌های اولیه را به سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان ارائه کند و با قول مساعد مدیرعامل این شرکت، مقرر شد این کار   تا    4 ماه آینده انجام شود و مراحل بعدی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: از سال گذشته تاکنون در تلاشیم تا بتوانیم سنگ‌آهن موردنیاز فولاد مبارکه را تأمین کنیم و در این زمینه جلسه‌های متعددی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان قلب تپندۀ فولاد کشور به شمار می‌آیند و باید این اتفاق ویژه پیش از این‌ها برای این مجموعه رخ می‌داد.

تأمین سنگ‌آهن موردنیاز شرکت و حمایت از معادن کوچک‌مقیاس

مدیرعامل فولاد مبارکه نیز ایجاد ارزش‌افزودۀ بیشتر برای استان، حمایت از معادن کوچک‌مقیاس و تأمین سنگ‌آهن موردنیاز شرکت را مهم‌ترین اهداف فولاد مبارکه از سرمایه‌گذاری در بخش معدن دانست.

حمیدرضا عظیمیان تصریح کرد: متأسفانه با وارد شدن بخش معدن به فولاد اختلالاتی در زنجیرۀ تکمیل مواد معدنی فولادسازها به وجود آمد و همین خلل در تأمین مواد اولیه فولادسازها، شامل کنسانتره و سنگ‌آهن، موجب شد فولادسازها در پی رفع نیاز خود برآیند؛ بنابراین ما به سمت تأمین مواد اولیه در بخش معدن گام برداشتیم و در این خصوص از ادارۀ صمت استان اصفهان کمک خواستیم که خوشبختانه امروز  ۷ محدوده به مساحت  190 کیلومترمربع را در اختیار  ما گذاشتند تا  نسبت به اکتشاف اولیه اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حتما اگر در این مناطق، نشانه‌های امیدبخش و خوبی پیدا شد، برای ادامۀ مسیر مصمم‌تر می‌شویم تا   آن را به بهره‌برداری کامل برسانیم.

عظیمیان در ادامۀ این جلسه، از توافق ساخت کارخانۀ کنسانتره در شمال اصفهان به‌عنوان اتفاق خوب دیگری برای استان یاد  و  اضافه کرد: با موفقیت در کار اکتشاف، سنگ‌آهنی که فولاد مبارکه استخراج می‌کند با ارزش‌افزوده بیشتری در استان مصرف خواهد شد.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد این اتفاق برای معادن خصوصی و کوچک‌مقیاس نیز تأثیرگذار است؛ چراکه از ظرفیت کنسانتره‌سازی استفاده خواهند کرد و با تبدیل سنگ‌آهن به کنسانتره ارزش‌افزوده بیشتری ایجاد خواهند کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی