English

تسهیلات تبصره ۱۸ برای طرح های اشتغالزایی روستایی استفاده شود

کارگروه اشتغال شهرستان یزد در موضوع بررسی وضعیت طرح ها و تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی شهرستان و ارائه گزارش عملکرد بانک های عامل در خصوص اشتغال فراگیر و روستایی با ریاست فرماندار یزد در محل فرمانداری برگزار شد.

تسهیلات تبصره 18 برای طرح های اشتغالزایی روستایی استفاده شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سیدمحمد رستگاری فرماندار یزد در کارگروه اشتغال شهرستان یزد گفت: این موضوع برای ما مهم است به طوری که ما حاضریم هفته ای دو مرتبه کارگروه اشتغال شهرستان را برگزار کنیم و چندین جلسه در این موضوع برگزار شده است.

وی افزود: طرح های ادارات کمیته امداد شهرستان و بهزیستی در فرمانداری یزد بررسی شد و همکاری های خوبی از سوی بانک ها انجام شده است.

فرماندار یزد اعلان کرد: طرح هایی که قبلا اعلام شده باید تعیین وضعیت کنیم و برای جذب اعتبار با توجه به پیشرفت طرح، اولویت بندی شوند.

فرماندار گفت: هر حوزه ای که طرحی را با بیشترین مبلغ و بیشترین اشتغال ارائه داده است باید وضعیت آن پیگیری شود و بانک های و کل طرح های شهرستان مشخص شود.

رستگاری بیان کرد: اعطای تسهیلات اشتغال نسبت به سه سال قبل تفاوت دارد و منابع محدودتر و سهم شهرستان یزد کمتر از قبل شده لذا برای جذب اعتبار نیازمند تلاش بیشتر از سوی ادارات شهرستان است و شفافیت وضعیت طرح های اشتغال ادارات است.

وی با بیان اینکه درصد بیکاری در مرکز استان هم وضعیت خوبی ندارد، افزود: برای جذب اعتبارات سال99 دستگاه های مربوطه و بانک ها باید همکاری کنند و باید زودتر جذب کنیم تا بتوانیم از اعتبارات اختصاص یافته برای طرح های اشتغالزایی استان برخوردار شویم.

وی با تاکید بر اینکه طرح های اشتغال روستایی و فراگیر که پیشرفت داشتند و اعتبار گرفتند ولی کفایت نداشته است می توان از طریق تبصره 18 و تسهیلات تبصره 18 تامین اعتبار کرد که باید این طرح ها شناسایی و معرفی شوند.

فرماندار با اعلام اینکه اعتبارات جذب شده سال 98 در مشاغل خانگی باید اعلام شوند، افزود: همچنان زمان برای جذب اعتبار اشتغال روستایی سال 98 وجود دارد لذا اداراتی هستند که سال گذشته طرح های خود را معرفی کردند و اعتبار جذب نشده باید دوباره موضوع برای تامین اعتبار مطرح شود.

رستگاری گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات شهرستان یزد، سال جدید باید جزو اولین شهرستان هایی باشیم که اعتبار اشتغال را جذب می کنیم.

فرماندار یزد گفت: جلسات کارگروه اشتغال شهرستان یزد مورد استقبال ادارات شهرستان قرار گرفته و ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه