English

پلیس فتا در خصوص ثبت نام کتب درسی هشدار داد

رییس پلیس فتا استان البرز در خصوص ثبتنام اینترنتی کتب درسی به کاربران هشدار تا تا مورد سواستفاده مجرمان سایبری قرار نگیرند.

پلیس فتا در خصوص ثبت نام کتب درسی هشدار داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز،  سرهنگ محمد اقبالی پنجشنبه نوزدهم تیر گفت: با توجه به ثبت‌نام کتب درسی به صورت اینترنتی، کاربران باید دقت لازم در موقع ثبت‌نام داشته باشند تا مورد کلاهبرداری سایبری قرار نگیرند.

 وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها موقع ثبت‌نام، از صحت نشانی درگاه آموزش و پرورش اطمینان و یا به صورت دستی نشانی اینترنتی را وارد کنند و به گزینه‌های موتورهای جستجو اعتماد نکنند.

اقبالی گفت: کلاهبرداران با ترفند مختلف مانند ایجاد صفحات جعلی پرداخت‌های بانک و سایت مشابه از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را  اخذ و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز  می‌کنند.

هوشیاری کاربران برای پیشگیری از سرقت‌های الکترونیکی حائز اهمیت بوده و آگاهی مردم از نحوه استفاده از کارت‌های بانکی و فضای اینترنتی در انجام عملیات رمزگذاری می‌تواند به پیشگیری از کلاهبرداری در این فضا کمک کند.

رییس پلیس فتا البرز افزود: کاربران قبل از خرید مجازی باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مورد هدف مطمئن شوند تا در دام  درگاه‌های جعلی قرار نگیرند، در غیر این صورت  کلاهبرداران با ترفندهای خاص مانند ایجاد صفحات جعلی  از حساب‌های بانکی مردم برداشت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: کاربران برای افزایش ضریب امنیتی و اطمینان خاطر از تراکنش‌های موجود در فضای حقیقی و مجازی به بانک مربوطه مراجعه نمایند و نسبت به فعال‌سازی رمز پویا اقدام کنند.

 کاربران در صورت مشکوک شدن به اخبارجعلی با عناوین مختلف، موضوع را به واحد مشاوره پلیس فتا این استان با شماره تماس ۰۲۶۲۱۸۲۷۱۲۵ گزارش نمایند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه