English

سردار کمالی مطرح کرد؛

فرصت طلایی مهارت آموزی در دوران خدمت سربازی

مشاور فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده هر سرباز در پایان دوره خدمت خود، از حداقل یک مهارت تخصصی و ۵ مهارت عمومی، برخوردار خواهد بود.

فرصت طلایی مهارت آموزی در دوران خدمت سربازی

به گزارش خبرگزاری موج، سردار کمالی در نشست تخصصی بررسی روند اجرای طرح مهارت افزایی سربازان قم که در ستاد فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم برگزار گردید، اظهار کرد: در این طرح ۵۱۲ مهارت پیش بینی شده که هر استان می‌تواند بنا به نیاز و ظرفیت موجود برای کارکنان وظیفه خود، دوره‌های مهارت افزایی را برگزار نماید.

مشاور فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه گفت:در دسته بندی مهارتی ،سه دسته طلایی،نقره ای و برنزی در نظر گرفته شده که به ترتیب مهارت هایی که درهمه استان ها طرفیت اجرایی دارند طلایی،مهارت هایی با جامعه هدف کوچکتر نقره ای و مهارت های محدود به استانهای خاص در دسته برنزی قرار می گیرند.

وی افزود تا سال ۱۴۰۱ تمام سربازان کارشناسی و بالاتر مهارت‌هایی نظیر کسب و کار، امداد و نجات، سبک زندگی، حقوقی و مالی، فضای مجازی و کار آفرینی را فرا خواهند گرفت.

کمالی از استقبال خوب ۲۶ سازمان، وزارتخانه، بنیاد و امضای تفاهمنامه در خصوص تسهیل گیری و مشارکت و مهارت آموزی سربازان، ابراز خرسندی نمود.

وی در ادامه از این طرح، به عنوان نهضت مهارت آموزی در نیرو‌های مسلح یاد کرد که با چشم اندازی۵ ساله، تحت عناوین: رویش، پویش، جهش، گسترش و پوشش ملی تا سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده است.

وی همچنین در ادامه سخنانش به رها نکردن سرباز بعد از دوره آموزش اشاره نمود و گفت: سامانه ماهر سان، به مدت ۲ سال در کنار سرباز بوده و او را رصد، حمایت و هدایت می‌نماید که این مهم دلیل روشنی است که هدف صرف یادگیری نیست، بلکه هدف اصلی اشتغال این افراد است.

مشاور فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ادامه از آمار مهارت آموختگان از ابتدای طرح تاکنون اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد ۱۳۰۰۰۰ نفر، سال ۹۷ تعداد ۱۶۵۰۰۰ نفر، سال گذشته ۱۲۵۰۰۰ نفر مهارت تخصصی و ۹۰۰۰۰ نفر مهارت عمومی کسب کرده اند.

وی ادامه داد: در این زمینه آموزش‌های محیط واقعی کار، برنامه ریزی و کارگاه‌های موجود در داخل نیرو‌های مسلح را به آموزشگاه فنی و حرفه‌ای معرفی نموده و ثبت گردیده اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه