English

امکانات شستشوی دست در ارگان ها جهت پیشگیری از کرونا فراهم شود

کارشناس بهداشت محیط بیمارستان تامین اجتماعی یزد گفت: به علت شیوع کرونا ادارات و بانک ها و مدارس و... باید تسهیلات شستشوی دست را با مواد شوینده دست تهیه کنند بنحوی که در اختیار مراجعان باشد.

امکانات شستشوی دست در ارگان ها جهت پیشگیری از کرونا فراهم شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، رقیه کوپال کارشناس بهداشت محیط بیمارستان تامین اجتماعی شهدای کارگر یزد گفت: استفاده منطقی و درست از ماسک یکبار مصرف در پیشگیری از ابتلا به کرونا حائز اهمیت است.

کوپال در نشست ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان یزد گفت: هرچند کرونا کمک کرد تا تشریفات زائد از مراسم ها حذف شود ولی این بیماری مهلک به ما نزدیک است و لازم است از ماسک به شیوه صحیح استفاده کنیم.

وی در این نشست که در فرمانداری یزد برگزار شد، با تاکید بر ایجاد فرهنگ بهداشتی از طریق تزریق مویرگی افزود: گوشی های موبایل الوده ترین ابزار هستند که به هیچ عنوان قابلیت ضد عفونی کامل ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه ماسک زدن اجباری شده است، گفت: ادارات و بانک ها و مدارس و... باید تسهیلات شستشوی دست را با مواد شوینده دست تهیه کنند و در اختیار مراجعان قرار دهند.

خوردن و آشامیدن حین کار ممنوع است

وی با اعلام اینکه خوردن و آشامیدن حین کار ممنوع است، گفت: حین ورزش کردن یه هیچ عنوان نباید از ماسک استفاده کرد همچنین کرونا از سکه و اسکناس و کارت بانکی منتشر می شود لذا خدمات دولت الکترونیک باید بیش از پیش مورد توجه و ارتقا قرار بگیرد.

کوپال عنوان کرد باید از تجارب چند ماه قبل استفاده کنیم و لباس های استاندارد برای کادر درمان تهیه کنیم چرا که کادر درمان نیازی به پاپوش پلاستیکی ندارند همچنین در شرایط هوای گرم باید لباس مورد قبول برای کادر درمان تهیه شود تا از گرمازدگی آنها جلوگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه ماسک را از روی صورت با دست جا به جا نکنید، گفت:  کسب و کارهایی که نیازمند ازدحام مردم است، باید از شیشه محافظ استفاده کنند همچنین ضدعفونی گسترده شهر با مواد ضدعفونی کننده می تواند معضل آلودگی شیمیایی را ایجاد کند و لزومی برای انجام این کار نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه