English

نخستین عمل جراحی اورژانسی ترمیم پارگی قلب؛

تیغ جراحان دیواندره ای، جان نوجوان ۱۷ ساله را نجات داد

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره از انجام موفقیت آمیز عمل جراحی ترمیم پارگی قلب بر روی نوجوان 17 ساله دیواندره ای توسط جراحان این شهرستان خبر داد.

تیغ جراحان دیواندره ای، جان نوجوان 17 ساله را نجات داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، علیرضا حشمتی شامگاه دوشنبه در گفت و گوبا رسانه ها با بیان این خبر اظهار داشت:  روز گذشته پسر نوجوان 17 ساله اهل دیواندره به دنبال نزاع و آسیب ناشی از ورود چاقو به سمت چپ قفسه سینه دچار خونریزی شده بود که  توسط اکیپ فوریت‌های پزشکی 115  به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان اعزام و  پس از  معاینه و اقدامات اولیه توسط پزشک جراح کشیک دکتر افشین حاجی حسن زاده ، به دلیل حجم زیاد خونریزی بیمار سریع به اتاق عمل منتقل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره گفت: عمل جراحی اورژانسی ترمیم پارگی قلب بر روی بیمار 17 ساله در بیمارستان این شهرستان با موفقیت انجام شد و حال بیمار نیز رضایت‌بخش است.

وی افزود: با توجه به وخامت حال بیمار تصمیم گرفته شد که عمل جراحی به کمک هر 2 جراح شهرستان انجام شود و بر همین اساس دکتر علیرضا حشمتی و دکترافشین حاجی حسن‌زاده با کمک هم پس از حدود سه ساعت و نیم عمل جراحی،  وضعیت بیمار را پایدار اعلام و به آی سی یو منتقل کردند.

حشمتی درباره این عمل موفقیت آمیز اظهار داشت:  به علت پارگی قلب و خونریزی شدید در حین عمل و همچنین پس از عمل در مجموع حدود 23 واحد خون و فراورده‌های خونی به این بیمار نوجوان تزریق شد.

 وی با بیان اینکه این عمل حاصل کار خوب تیمی بود اضافه کرد:  تیم درمانی همکار  شامل پزشک عمومی وپرسنل اورژانس، متخصصین جراحی بیهوشی، قلب و سوپروایزر، پرسنل  کادر  اتاق عمل آی سی یو، آزمایشگاه، بانک خون و پرسنل فوریت‌هاو همچنین  نیروهای خدماتی تا آخرین لحظه برای نجات این نوجوان آسیب دیده از هیچ کوششی فرو گذار نکردند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره ضمن قدردانی از زحمات همه اعضاء و  تیم فوق الذکر برای  نجات جان این نوجوان مجروح که هم اکنون در مرکز جراحی قلب بیمارستان کرمانشاه بستری آرزوی سلامتی کرد و گفت: خوشبختانه حال عمومی بیمار رضایت بخش است.
 
حشمتی اظهار داشت: این چنین عمل جراحی در بیمارستان یک شهرستان در شرایط اپیدمی ویروس کرونا با اندک امکانات ولی پرسنلی متخصص و آموزش دیده ستودنی است و انرژی مضاعف به کادر بهداشت و درمان تزریق می‌کند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی و تلاش دلسوزانه دکتر فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیمار 17 ساله بعد از جراحی حدود ساعت 21 شب گذشته با حال عمومی رضایت بخش جهت کنترل و درمان‌های بعدی به بیمارستان امام علی (ع) در کرمانشاه اعزام شد و تا این لحظه وضعیت عمومی بیمار خوب گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه