English

احمد مرادی در گفتگوی اختصاصی با موج مطرح کرد؛

روند تورم فعلی به استیضاح روحانی می‌انجامد

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز بی‌اطلاعی نسبت به مواضع سایر نمایندگان استان در قبال طرح سوال از رئیس جمهور، گفت: تورم افسارگسیخته به استیضاح روحانی می‌انجامد.

روند تورم فعلی به استیضاح روحانی می‌انجامد

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به اینکه این روزها بازار سکه و ارز و خودرو روند افزایشی به خود گرفته است، اذعان داشت: نطق تکراری وزیر صنعت و معدن طی جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که امروز برگزار شد، نمایندگان مجلس را در بهارستان قانع نکرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: گرانی افسار گسیخته خودرو، مسکن، کالاهای اساسی در جامعه از یک سو و بی کیفیتی خودرو، دلار 21 هزار تومانی و سکه 10 میلیون تومانی از سوی دیگر مردم را مضطرب و پریشان کرده است.

مرادی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در دوره یازدهم مکلف به حل مشکلات مردم هستند، عنوان کرد: نمایندگان مردم باید بتوانند با پیگیری مطالبات و ایجاد فشار به دولت در کوتاه‌ترین زمان اوضاع کشور را به وضعیت آرامی سوق دهند.

وی افزود: طرح سوال از رییس جمهور در اعتراض به وضعیت آشفتگی بازار به مرز 120 امضا و به حد نصاب رسید، البته هر لحظه بر تعداد امضاها افزوده می شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار موج مبنی بر همراهی سایر نمایندگان هرمزگان برای طرح سوال از رئیس جمهور اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: وظیفه ما تذکر به دولت است و در مرحله بعدی و در صورت قانع نشدن، استیضاح را در قدم بعدی دنبال خواهیم کرد.

مرادی در ادامه با اعلام اینکه دولت در صورتی که نتواند تورم را کنترل کند، مستحق استیضاح است، خاطر نشان کرد: بر اساس اصل 88 قانون اساسی، در هر موردی که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول در باره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رئیس جمهور یا وزیر مربوطه موظف است در مجلس حاضر شود و به سؤال جواب دهد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز تمام استان‌های کشور از نحوه مدیریتی رئیس جمهور شکوه دارند، در استان هرمزگان نیز بیشترین بی‌حرمتی را از سوی دولت آقای روحانی شاهد بوده‌ایم، مردم هرمزگان، پالایشگاه، صنایع و مناطق آزاد دارند اما اشتغال و اقتصاد، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و راه مناسب ندارند؛ دریا دارند اما از صید و صیادی خبری نیست؛ اسکله و بنادر دارند اما تجار و ملوان آن خسته و ناامید از بی‌عدالتی و بی‌توجهی دولت هستند.

وی گفت: توهین‌های منطقه آزاد قشم در حق مردم این جزیره حساس و استراتژیک بخشودنی نیست و نباید از کنار سرخوردگی جوانان استان هرمزگان از فرط بیکاری به راحتی گذشت چرا که تمامی این آشفتگی‌ها ناشی از سوء مدیریت‌های رئیس جمهور و همکاران وی است.

وی در پایان درباره وضعیت فعلی استان در مواجهه با ویروس کرونا نیز چنین گفت: مسئول اصلی بازی با جان مردم در هرمزگان شخص رئیس جمهور است، زیرا بی‌دلیل وضعیت استان را سفید اعلام کرد و حاضر نشد به صورت صحیح تصمیم گیری را به استان واگذار کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • arad

    این تورم نیست بلکه یک فاجعه تاریخی است دلار 21.000 هزار تومانی سکه 10.500.000 هزار تومانی

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه