English

بیانیه جامعه مدرسین در خصوص توهین به آیت الله سیستانی

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای واکنش خود را نسبت به هتک حرمت آیت الله سیستانی نشان داد.

بیانیه جامعه مدرسین در خصوص توهین به آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شرح زیر است:

این توهین مذبوحانه در حقیقت توهین به دین و مقدسات اسلامی است و نشان از مفسده گری و دین‌ستیزی دارد.

بیانیه ادامه یافته است:‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اعلام انزجار از این اهانت قلم‌به‌دستان مزدور سعودی اعلام می‌دارد؛ نقش مرجعیت شیعه و علمای اسلامی در صیانت از هویت دینی و ملی عراق عزیز و همچنین تحکیم وحدت و یکپارچگی سیاسی این ملت نقشی ماندگار و انکارناپذیر در تاریخ است.

بیانیه حاکی است: مرجعیت شیعه با سال‌ها مجاهدت و مبارزه علیه استعمار انگلیس و استکبار پایه‌های استقلال و آزادی عراق را استحکام بخشیده و ملت رشید عراق را با مدیریتی حکیمانه از بحران‌ها عبور داده است، در این میان فتوای آیت‌الله‌العظمی سیستانی که موجب بسیج همگانی و خودجوش مردم و تقویت محور مقاومت در مبارزه با داعش شد نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است .

در این بیانیه آمده است: مرجعیت عظیم شیعه مورداحترام مردم و حوزه‌های مقدس در سراسر بلاد اسلامی است و این تحرکات نابخردانه، گردی بر ساحت مقدس و نورانی مرجعیت نخواهد نشاند و نور پرفروغ مرجعیت را خاموش نخواهد کرد. ملت‌های مسلمان در سراسر جهان پاسخ این اسائه‌ ادب را با سلوک در راه عالمان مصلح و بیدار خواهند داد و در دام این‌گونه فتنه‌گری‌ها نخواهند افتاد، اما لازم است مطالبه مردم عراق ،علمای اسلام و دلسوزان امّت اسلامی در برخورد با هتاکان به مقام مرجعیت پیگیری شود و خطاکاران مورد عقاب و مواخذه قرار گیرند.

بیانیه ادامه یافته است: خداوند وجود مغتنم و شریف آن مرجع عظیم الشان را برای ملت عراق و شیعیان جهان محفوظ و سلامت بدارد و علمای اسلام و فقهای مصلح و بیدار را در ظل توجهات حضرت ولیعصر(عج) مستدام و موید بگرداند.

توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط به حضرت آیت‌الله سیستانی موج خشم و نفرت کاربران شبکه‌های مجازی را برانگیخت. این روزنامه با انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز از آیت‌الله سیستانی در شماره ۱۵۱۹۳ در بالای صفحه ۱۳ مرتکب این اهانت شد که البته برخلاف قانون آزادی نشر است و توهینی آشکار به بزرگان دینی و حاکمیت عراق به شمار می‌رود.

هتک حرمت به آیت‌الله سیستانی درحالی صورت می‌گیرد که پیروزی بر گروه تروریستی داعش به برکت فتوای جهاد کفایی بود که ایشان صادر و تمام ملت عراق از آن تبعیت کرد و با وحدت پیروزی بزرگی برای عراق، منطقه و همه جهان تحقق بخشیدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه