English

رئیس‌کل دادگستری کرمانشاه خطاب به قضات:

سازش را در اولویت احکام خود قرار دهید/ اقناع مردم خدمت به نظام است

توسلی زاده در بازدید از دادگستری شهرستان سنقر و کلیایی تأکید کرد: در تمامی پرونده‌ها سازش را در اولویت قرار دهید و با اقناع مردم سعی در حل اختلافات به‌صورت ریشه‌ای داشته باشید.

سازش را در اولویت احکام خود قرار دهید/ اقناع مردم خدمت به نظام است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس‌کل دادگستری کرمانشاه در قالب هیئتی از معاونین خود برای بازدید از دادگستری شهرستان سنقر و کلیایی و دیدار با قضات و کارکنان و بررسی عملکرد حوزه قضایی این شهرستان عازم شدند.

توسلی زاده در این دیدار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر در دسترس بودن مردم و آسان کردن کارها برای ایشان تأکید کرد اعتقاد ما بر این است هر چه در کنار مردم و حلال مشکلات آن‌ها باشیم به رسالت انقلابی و ولایی بودن خود عمل کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استفاده حداکثر از مجازات‌ جایگزین حبس تصریح کرد قضات مجازات زندان را برای جرائم مهم و خشن بکار گیرند، در غیر این صورت بر اساس رهیافت‌های قانونی از احکام جایگزین و حتی‌المقدور افراد مجرم را در امور مذهبی بکار گیرند که علاوه بر گذران دوران محکومیت بهره معنوی نیز گیرد.

رئیس‌کل دادگستری کرمانشاه به فرماندار شهرستان توصیه کرد با استفاده از معاون اجتماعی خود و همکاری دادگستری و با شناسایی اختلافات میان مردم صلح و سازش را ترویج دهند و با همکاری انتظامی ضمن مدیریت اختلافات مانع از شکل‌گیری اختلافات جدید شوند.

توسلی زاده بابیان اینکه بر آنیم پرونده‌های معوق را تا پایان شهریور تعیین تکلیف کنیم یادآور شد معتقدم حتی در پرونده‌هایی که منع تعقیب صادر می‌شود قضات ورود کنند و اختلاف طرفین را حل نمایند.

در این دیدار حسینی کیا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز خواهان استفاده بیشتر از جایگزین‌های حبس شد و با عنایت به حجم زیاد پرونده‌ها در دستگاه قضا و دادگستری سنقر و کلیایی در شوراهای حل اختلاف شعبه‌ای تحت عنوان صلح و سازش تشکیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه