English

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم:

هنر، ابزاری مهم و اثرگذار در معرفی جایگاه ایثار و شهادت است

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم گفت: هنر، ابزاری مهم و اثرگذار در معرفی جایگاه ایثار و شهادت است.

هنر، ابزاری مهم و اثرگذار در معرفی جایگاه ایثار و شهادت است

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمد شاهچراغی در آئین رونمایی از نشان و سند هویت بصری کنگره شهدای استان قم در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: شهدا نماد و علم شرافت و عزت و بزرگی مردم هستند و این انقلاب، مدیون خون شهیدان است.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم افزود: نورانیت وجود شهیدان، همچنان پس از گذشت سالها، احساس می‌شود و همچنان از برکات و آثار جانفشانی شهیدان، بهره‌مند هستیم.

وی عنوان کرد: شهیدان با ایثار و فداکاری در شرایط سخت برای دفاع از مکتب قرآن پا به عرصه جهاد نهادند و در روزگاری که دشمنان علیه این انقلاب و نظام به جنگ پرداختند از هر قشری، قدم در مسیر ایثار و شهادت گذاشتند.

شاهچراغی اظهار داشت: در قم شهدای بزرگی همچون سردار زین‌الدین داریم که با جانفشانی‌های خود در صیانت از ارزش‌های دینی و انقلابی و اخلاقی ایستادند و به شهادت رسیدند، زندگی هر یک از این شهداء می‌ تواند در یک جامعه و محیط فرهنگی اثر گذار باشد.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم این ایثار و فداکاری و جانفشانی‌ها را به بهترین نحو به تصویر بکشانیم و قطعا هنر، ابزاری مهم و اثرگذار در معرفی جایگاه ایثار و شهادت است.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم گفت: برای به تصویر کشیدن این ویژگی‌ها، نیازمند تلاش و عزمی جدی هستیم که این تلاش ها در قالب کنگره ها می‌تواند بروز کند.

وی افزود: قم اولین استانی است که اولین کنگره را برگزار کرد؛ در حدود 25 سال از برگزاری اولین کنگره شهداء گذشته است و در آن دوران امکانات و فناوری‌های امروزی فراهم نبود و امروز باید بهترین استفاده از امکانات را داشته باشیم.

شاهچراغی بیان کرد: به تعبیر کلام رهبر معظم انقلاب برای این که مجددا بتواند این ویژگی ها و خصلت ها و شیوه و سبک زندگی را احیا کنیم ، راهی به جز استفاده از هنر نداریم.

وی خاطرنشان کرد: قم دارای ظرفیت‌های ارزشمند و بی‌نظیری در عرصه هنر و فرهنگ است و باید با همراهی دستگاههای اجرایی و ظرفیت مردمی در برگزاری کنگره تلاش کرد.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم تصریح کرد: علاوه بر ظرفیت مردمی در برگزاری کنگره، از حضور و توان علمی و فرهنگی روحانیت نیز می‌توان بهره گرفت و به ویژه در عرصه محتوای کنگره تلاش کرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز به غنای برنامه ها و تولیدات و آثار تأکید فراوانی دارد و از این رو نیازمند کارهای فاخری هستیم اما متاسفانه در قم با وجود این تعداد شهداء و آثاز مکتوب، هنوز اثری جامع که مورد عنایت قرار بگیرد و به دفعات چاپ شود وجود نداشته است.

شاهچراغی تصریح کرد: با توجه به اینکه درگیر کرونا هستیم و ازطرفی طبق منویات رهبری باید تولیدات فاخری به این کنگره ارائه شود ممکن است زمان برگزاری این آئین در آبان ماه دچار تغییر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه