English

مدیرکل زندان‌های قم:

زندان‌های قم هیچ فوتی کرونایی نداشته است

مدیرکل زندان‌های استان قم گفت: از ابتدای آغاز کرونا هیچ‌یک از زندانیان استان بر اثر کرونا فوت نکرده و تعداد افراد مشکوک نیز بسیار اندک بوده است.

زندان‌های قم هیچ فوتی کرونایی نداشته است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی تهامی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، با اشاره به اینکه زندانیان پس از آزادی نیز تحت مراقبت به ویژه در بخش اشتغال قرار می‌گیرند، اظهار کرد: هدف از این مراقبت فراهم کردن شرایطی برای سهولت استفاده آن‌ها از تسهیلات بانکی به منظور ایجاد کسب و کار است.

وی گفت: اردوگاه قم تنها اردوگاهی در کشور بود که در امور اشتغال و حرفه‌آموزی موفق شد به صد درصد اهداف خود برسد.

وی یادآور شد: در برگزاری آیین گل‌ریزان درمجموع در چهار سال گذشته بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده است.

تهامی اظهار داشت: امور زندان‌های قم در نظر دارد تا هر هفته یک‌بار درب خود را به روی مردم و خیرین باز بگذارد تا از رهگذر کمک‌های مردمی هر هفته دست‌کم یک زندانی آزادشده و به دامن جامعه بازگردد.

۵۲ درصد زندانیان قم با شیوع کرونا به مرخصی رفته‌اند

وی ابراز داشت: با شیوع کرونا ۵۲ درصد از مددجویان قم از زندان خارج شدند که در طول تاریخ استان بی‌نظیر بوده است.

تهامی یادآور شد: با تدابیر پیشگیرانه و امنیتی که در زندان‌های استان برقرار شد هیچ‌وقت زندانیان قم به فکر فرار نیفتاده‌اند، چراکه این مراکز با گندزدایی و حفاظت‌های روزانه امن‌ترین مکان برای جلوگیری از کرونا بود.

تهامی تصریح کرد: طی یک سال گذشته و در راستای اقدام‌های بخش حمایتی با رضایت اولیای دم شاکیان، ۱۸ تن از زندانیان استان که به مجازات قصاص محکوم‌شده بودند از طناب دار نجات یافتند.

وی همچنین یادآور شد: در بخش درمان و بازپروری زندان‌های قم مساله غذای سالم به همراه بازآفرینی روحی و هویتی زندانیان دنبال می‌شود.

وی ابراز داشت: در بخش مددکاری و حمایتی ۷۰۰ بسته حمایتی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان در روزهای بعد از شیوع کرونا در بین خانواده  زندانیان توزیع‌شده است.

مدیرکل زندان‌های استان قم افزود: در بخش فرهنگی و تربیتی امور زندان‌های استان نیز مسائل مربوط به امور اعتقادی، دینی و اخلاقی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: مساله ترک اعتیاد نیز با دو روش دارویی و غیر دارویی زیر نظر کادر روانشناسی در بین زندانیان قم دنبال می‌شود.

تهامی اقدام‌های ترمیمی را جهت‌گیری اصلی زندان‌های قم دانست و گفت: رویکرد اصلی امور زندان‌های ما مسائل اصلاح و تربیتی است.

تهامی گفت: زندان‌های قم شامل ۱۳ بخش است که تنها یک بخش از آن جنبه امنیتی است و ۱۲ بخش دیگر جنبه حمایتی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه