English

بحران کم آبی و مشکل افت فشار در روستای لبنی سیریک

رئیس شورای اسلامی روستای لبنی سیریک خواستار پیگیری مشکل افت فشار آب در این روستا شد و گفت: پراکندگی محلات و سطح ارتفاع مشکل ساز شده است.

بحران کم آبی و مشکل افت فشار در روستای لبنی سیریک

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالله طاهری رئیس شورای اسلامی روستای لبنی شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار موج با ابراز گله مندی از مشکل آب این روستا و عدم همکاری مسئولان گفت: مشکل روستای لبنی افت فشار آب است که دلیل آن را در جمعیت پراکنده و فاصله برخی از محلات است که در برخی مواقع به دو کیلومتر می‌رسد.

عبدالله طاهری با اشاره به این‌که محلات این روستا پراکندگی زیادی دارد، افزود: با توجه به اینکه سطح روستای لبنی به نسبت بقیه روستاها بالاتر است، باید فشار آب بالا باشد تا وقتی لوله های آب باز می‌شود، آب به محلات بالاتر هم برسد.

رئیس شورای اسلامی روستای لبنی شهرستان سیریک اضافه کرد: زمانی که آب در اختیار ما قرار می‌گیرد  باید بیشتر باشد یا اینکه فشار را آب زیاد کنند که آب به همه محلات برسد و مردم بتوانند آبگیری را انجام دهند.

وی افزود: زمانی که آب برای مردم روستا باز می‌شود، به دو یا سه محله بالا نرسیده قطع می‌شود و هر بار شاهد بروز این اختلال هستیم.

طاهری عنوان کرد: آب در بازه زمانی سه هفته یا مواقعی به یک ماه به روستا می آید و پیگیری های لازم از طریق بخشداری، فرمانداری و اداره آب و فاضلاب روستایی درحال انجام است؛ اما تاکنون نتیجه اب نگرفته‌ایم و مسئولان اعلام می‌کنند با آمدن دور جدید آب یا هفته آینده این مشکل برطرف خواهد شد اما ترتیب اثری داده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: در این روستا مردم از مخزن های های دو یا سه هزار لیتری آب استفاده می‌کنند و قطعا این مقدار آب تا مرحله بعدی آبگیری دوام نخواهد آورد.

به گفته طاهری، این مشکل مربوط به مدتی کوتاه نیست و سه یا چهار سال است که مردم با این مشکل مواجه‌اند.

رئیس شورای اسلامی روستای لبنی شهرستان سیریک در ادامه اظهارداشت: به فرمانداری و اداره آب و فاضلاب پیشنهاد دادیم چه ضرورتی دارد آب به چند روستایی پایین تر برود و بعد به روستای ما بیاید باتوجه به اینکه ارتفاع روستای لبنی از روستاهای دیگر بسیار بالاتر است.

وی در پایان ضمن تشکر از تمام افرادی که دغدغه‌ی مردم و به‌ویژه روستانشینان را دارند، افزود: این موضوع می‌تواند نقش بسزایی در افت فشار آب داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه