English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

رتبه اول اصفهان در تولید پیاز کشت نشایی در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از کسب رتبه اول اصفهان در تولید پیاز کشت نشایی در کشور خبر داد.

رتبه اول اصفهان در تولید پیاز کشت نشایی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهرداد مرادمند با اشاره به هفته جهاد کشاورزی گفت: اصفهان در تولید ریز غده سیب زمینی (مینی تیوبر) و در سطح و تولید محصول پیاز، جایگاه نخست در سطح و تولید پیاز کشت نشایی را در کشور دارد.

وی افزود: میزان تولید انواع محصولات زراعی از این سطوح در سال زراعی ۹۷-۹۸ با توجه به بارندگی‌های مناسب و تأمین آب از محل شبکه آبرسانی زاینده رود و افزایش سطوح زیرکشت حدود ۴ هزار و ۴۹۷ هزار تن بوده است.

مرادمند اظهار داشت: در سال زراعی گذشته، از ۵۶۴ هزار هکتار اراضی با قابلیت کشاورزی، حدود ۲۹۰ هزار هکتار و معادل ۵۱.۵ درصد به کشت محصولات زراعی تخصیص یافت که در این میان ۲۵۴ هزار هکتار به زراعت کشت‌های آبی و ۳۶ هزار هکتار هم مربوط به کشت‌های دیم و مابقی اراضی زراعی آبی و دیم آیش و باغات را شامل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: رتبه نخست در تولید ریز غده سیب زمینی (مینی تیوبر)، رتبه اول در سطح و تولید محصول پیاز، جایگاه نخست در سطح و تولید پیاز کشت نشایی ، رتبه دوم در سطح و تولید گلرنگ، رتبه دوم در سطح و تولید سایر محصولات جالیزی، رتبه سوم در سطح و تولید محصول خربزه، رتبه پنجم در تولید سایر محصولات سبزی‌ها، رتبه پنجم در تولید ذرت علوفه‌ای و رتبه هفتم در تولید یونجه در بخش زراعت استان اصفهان در سال زراعی گذشته حاصل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • مهران

    با توجه به اما و اگرهایی که در مورد باز ماندن زاینده رود مطرح است (البته غیر قانونی، با توجه به اولویتِ محیط زیست پس از شرب)، افزایش تولید محصولاتی مانند «پیاز» که پر آب بر هم هست افتخار محسوب نمی شود.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی