English

با حضور معاون وزیر صنعت انجام شد؛

افتتاح نخستین بازار تخصصی سنگ‌های قیمتی در اصفهان

نخستین بازار سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با حضور معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان صمت و مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه برای نخستین بار در کشور در ارگ جهان نما در اصفهان افتتاح شد.

افتتاح نخستین بازار تخصصی سنگ‌های قیمتی در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح نخستین بازارچه سنگ‌های قیمتی در اصفهان گفت: ایمیدرو، استراتژی توسعه صنعت گوهرسنگ‌ها را با تشکیل کارگروه بهینه‌سازی این صنعت از سال ۹۸ کلید زده است.

خداداد غریب پور اظهار داشت: ایمیدرو در کشور وظیفه دارد کار اکتشافی انجام داده و ظرفیت معدنی کشور را در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را افزایش دهد.

وی با اشاره به وجود بیش از 100 معدن غیرفعال سنگ‌های تزیینیدر کشور افزود: امیدواریم با اقدامات انجام گرفته در زمینه صادرات سنگ‌های تزیینی و اصلاح تعرفه‌های صادراتی کنسرسیوم سنگ‌های تزیینی اصفهان آغازگر این راه باشد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: ما درتلاش هستیم  تا ظرفیت‌ها را احصا و به دنبال فعالان بخش قرار داده و ضمن ارائه آموزش، قوانین وارداتی و صادراتی تعرفه‌ها را اصلاح کنیم.

غریب پور ادامه داد: بعد از افتتاح بازار سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان در صدد هستیم بازار تخصصی مشهد و بازارچه مرزی تایباد را افتتاح خواهیم کرد.

این مقام مسئول بیان داشت: با شناسایی ظرفیت‌های معدنی و معرفی به فعالان امیدواریم  در سال 1405 اشتغال در کشور را به حدود ۵۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم برسانیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارتدر پایان  گفت: حدود ۹۰۰ معدن غیر فعال تزئینی در کشور داریم که یک نهم آن‌ در اصفهان است و همچنین ۳۰ درصد از سنگ‌های تزئینی کشور در استان اصفهان وجود دارد.

اصفهان پیشرو در بازاچه سنگ های قیمتی در کشور 

رییس سازمان صنعت معدن وتجارت استان اصفهان همچنین در مراسم افتتاح بازارچه سنگ های قیمتی ونیمه قیمتی در اصفهان گفت:با توجه به سیاست های کلی نظام در خصوص جلوگیری از خام فروشی و ضرورت توسعه و ساماندهی سنگ های قیمتی بازارچه سنگ های قیمتی ونیمه قیمتی در ارگ جهان نما شهر اصفهان امروز افتتاح شد.                                               

ایرج موفق اظهار کرد: در راستای جلوگیری از خام فروشی و ضرورت توسعه و ساماندهی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و همچنین سند ملی توسعه صنعت گوهر سنگ در کشور با حمایت و پشتیبانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بازارچه سنگ های قیمتی ونیمه قیمتی استان اصفهان افتتاح شد.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات متعدد و همچنین تفاهم نامه فی مابین شهرداری اصفهان و ایمیدرو ، برای اولین بار در کشور بازارچه تخصصی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در استان راه اندازی می شود.

ییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان راه‌اندازی این بازارچه را توانایی خوبی در زمینه صنعت سنگ قیمتی برشمرد و گفت:با توجه به وضعیت صنایع دستی و قدمت استان در مقوله  طلا و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی می‌توان به عنوان یک فرصت ارزشمند با ارزش افزوده بالا و سهم اشتغالزایی بسیار خوب روی آن سرمایه گذاری کرد.

به گزارش موج؛ در ارگ جهان نما حدود هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت با 18 غرفه و همچنین سرای گوهر در میدان امام علی(ع) با فضایی بالغ بر3 هزار مترمربع در سه طبقه به بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان اختصاص یافته است.

بازارچه سنگ های قیمتی در اصفهان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه