English

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اهالی رسانه قم دوشادوش مدافعان سلامت در بحران کرونا رزمندگی کردند

معاون مطبوعاتی ارشاد قم گفت: در وضعیت شیوع ویروس کرونا در قم، اهالی رسانه در میدان رسانه حضور جدی داشتند و در این شرایط مجاهدانه پای عمل آمدند.

اهالی رسانه قم دوشادوش مدافعان سلامت در بحران کرونا رزمندگی کردند

به گزارش خبرگزاری موج قم،  محمدجواد محرابی معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در بازدید از دفتر سرپرستی خبرگزاری موج در قم و گفت‌وگو با خبرنگاران این مجموعه، با اشاره به اینکه از روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا در ایران و در شهر مقدس قم، قرارگاه رسانه‌ای به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با همکاری اهالی رسانه آغاز به کار کرد، گفت: قرارگاه رسانه جهت مقابله با ویروس کرونا در ایران در حوزه رسانه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه شناسایی اولین مورد مبتلا به این ویروس در قم کشف و اطلاع‌رسانی شد، نشراکاذیب و هجمه‌های سنگین علیه این شهر مقدس را پیش بینی کرده و در این وضعیت، ضمن توجه به اولویت‌‌بندی در اطلاع‌رسانی اخبار، خط مشی قرارگاه رسانه مشخص شد.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه اهالی رسانه در وضعیت شیوع ویروس کرونا دوشادوش جهادگران حوزه سلامت، رزمندگی کردند، بیان کرد: با ایجاد یک قرارگاه رسانه، انسجام رسانه‌ای موفق و چشمگیر در بین اهالی مطبوعات قم به وجود آمد و  آن‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص راهکارهای مقابله با بیماری و پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر کارشناسان حوزه سلامت و پزشکی خوش درخشیدند.

وی با اشاره به اینکه مطبوعات و رسانه‌های قم در بحران کرونا نمره قبولی گرفتند، افزود: در وضعیت شیوع ویروس کرونا در قم، اهالی رسانه در میدان رسانه حضور جدی داشتند و در این شرایط مجاهدانه پای عمل آمدند و آن‌ها توانستند ضمن مدیریت سنگ‌اندازی‌ها و حواشی رسانه‌ای پاسخ محکم و مناسبی برای آن‌ها داشته باشند.

محرابی با اشاره به اینکه نظارت بر نشر اخبار مربوط به ویروس کرونا از کانال‌های مختلف در فضای مجازی با جدیت رصد می‌شد، اظهار کرد: برخی از کانال‌های رسانه‌ای و خبری در فضای مجازی با عضوهای بسیار بالا، که از ساز و کار قانونی تبعیت نمی‌کردند و مستقل و بدون حمایت ارشاد فعال بودند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از آن‌ها دعوت به عمل آورد تا دوره خبرنگاری حرفه‌ای را آموزش دیده و در ذیل قانون، مجوز فعالیت برای آن‌ها صادر شود و به صورت قانونی و با داشتن مجوز پایگاه یا نشریه خبری، فعالیت خود را آغاز کنند.

وی یادآور شد: در شرایط شیوع ویروس کرونا در قم، اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی برای جلوگیری از نشر اخبار نادرست و تشویش اذهان عمومی، نظارت جدی بر کانال‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه