English

سرپرست محیط زیست شرکت ذوب آهن تشریح کرد:

فعالیت‌های شاخص زیست محیطی شرکت ذوب آهن اصفهان

سرپرست محیط زیست شرکت ذوب آهن به مناسب هفته محیط زیست فعالیت‌های شاخص زیست محیطی شرکت ذوب آهن اصفهان را تشریح کرد.

فعالیت‌های شاخص زیست محیطی شرکت ذوب آهن اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد حسین غلامی در بازدید اصحاب رسانه از مجموعه فضای سبز ذوب آهن گفت: شرکت ذوب آهن در راستای خط مشی زیست محیطی و تعهد مدیریت عالی شرکت ذوب آهن مبنی بر حفظ و صیانت از محیط زیست پروژه های زیست محیطی شرکت ذوب آهن در قالب طرح های بازسازی، بهسازی و نوسازی در بخش های هوا، آب، پساب، پسماند و انرژی اجرا کرده است.

وی بیان کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان 84 درصد بیشتر از استانداردهای زیست محیطی فضای سبز احداث کرده است.

 غلامی با اشاره باینکه کارخانه های فعال در صنعت باید طبق الزامات سازمان حفاظت محیط زیست ۲۵ درصد فضای سبز داشته باشند، افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان با بیش از نیم قرن فعالیت بیشتر از آنچه که موظف بوده است در گستره فعالیت خود فضای سبز ایجاد کرده است.

سرپرست محیط زیست شرکت ذوب آهن گفت: شرکت ذوب آهن با ۱۶۵۰۰ هکتار فضای سبز، بزرگ ترین فضای سبز در منطقه صنعتی را در کشور و خاور میانه داراست.

وی ادامه داد: آبیاری ۱۴۵۰۰ هکتار از فضای سبز ذوب آهن بصورت دیم است و تنها 2 هزار هکتار از آن به صورت آبیاری قطره ای و یا با تانکر انجام می شود.

غلامی بیان کرد: بیش از 36 پروژه زیست محیطی با هزینه ای بالغ بر 1700 میلیارد ریال و 5‌/56 میلیون یورو و تعداد قابل توجهی پروژه دیگر در شرکت ذوب آهن اجرا و راه اندازی شده است.

سرپرست محیط زیست شرکت ذوب آهن افزود: بهره برداری از واحدهای تصفیه آب و فاضلاب و شبکه‌های فاضلاب مجزا در سرتاسر کارخانه شامل انسانی، بیولوژیکی، صنعتی و همچنین ایجاد تعداد 14 عدد استخرهای ذخیره و تبخیری جهت نگهداری پساب های تولیدی انجام شده است.

غلامی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا نیاز آبی ذوب آهن به رودخانه زاینده رود را به صفر برسانیم و برای تحقق این انتقال و دریافت پساب شهرهای اطراف ساخت تصفیه خانه مرکزی را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: با انجام پروژه های بهبود در حوزه محیط زیست بیشتر خروجی های زیست محیطی شرکت ذوب آهن در بخش هوا در محدوده استانداردهای مرتبط سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و تنها برخی از خروجی ها به صورت دوره ای خارج از محدوده مجاز زیست محیطی مربوطه می باشند.

 سرپرست محیط زیست شرکت ذوب آهن گفت: ازابتدای سال 97 در راستای ارتقای پارامترهای زیست محیطی به منظور ارتقاء هر چه بیشتر خروجی اقداماتی انجام شده است ازجمله بازسازی LF1 فولادسازی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت تولید و ارتقای مناسب سیستم‌های تصفیه غبار مرتبط با آن و بهبود و اصلاح درب‌های باتری کک‌سازی به نوع قابل انعطاف به منظور جذب کامل گازهای  فرآیندی تولیدی و جلوگیری از انتشار آن به محیط.

غلامی اضافه کرد: شرکت ذوب آهن بر خلاف تصور عوام نه تنها برای محیط زیست دردسر آفرین نبوده بلکه علاوه بر ایجاد 16500 هزار هکتار فضای سبز که موجب کاهش آلایندگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت خود و فعالیت دیگر صنایع موجود در منطقه شده است پساب غیر استاندارد شهر زرین شهر را جمع آوری و به همراه پساب خود تصفیه می کند.

سرپرست محیط زیست شرکت ذوب آهن گفت: پساب غیر استاندارد و آلاینده  زرین شهر که قبلا در رودخانه زاینده رود دفع می شد توسط شرکت ذوب آهن جمع آوری و بعد از مخلوط سازی با پساب کارخانه، در تصفیه خانه ذوب آهن، تصفیه و برای آبیاری ۲۰۰۰ هکتار درختان غیر مثمر این شرکت استفاده می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه