English

عضو شورای شهر یزد اعلام کرد؛

موافقت با ساخت پردیس سینمایی بافت تاریخی با پیشنهاد حوزه هنری

عضو شورای شهر یزد گفت: شورای اسلامی شهر یزد همواره در نظر داشته تا فضای فرهنگی بافت تاریخی را تقویت کند بنابراین با پیشنهاد حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی موافقت و برای ساخت پردیس سینمایی در بافت تاریخی اقدام می‌شود.

موافقت با ساخت پردیس سینمایی بافت تاریخی با پیشنهاد حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری موج یزد، ونوس عامری عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد افزود: این پردیس سینمایی دارای پنج سالن بزرگ و کوچک برای سینما و تئاتر و یک پارکینگ اختصاصی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساخت این پردیس فرهنگی و هنری باعث حضور بیشتر گردشگران در بافت تاریخی می‌شود، اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت این مجموعه فرهنگی ظرف یک سال و نیم آینده انجام می‌شود.

عامری اظهار داشت: این پردیس سینمایی به صورت یک مجموعه هنری است که در زمینی با زیربنای ۶ هزار متر مربع واقع در بلوار بسیج، جنب آب انبار رستم گیو ساخته خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و روابط بین‌الملل شورای شهر یزد بدون اشاره به هزینه ساخت پردیس مورد نظر افزود: شورای اسلامی شهر یزد همواره در نظر داشته تا فضای فرهنگی بافت تاریخی یزد را تقویت کند، بنابراین با پیشنهاد حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی موافقت و برای ساخت این پردیس سینمایی در بافت تاریخی اقدام می‌شود.

بافت قدیم یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، ۱۸ تیر ۹۶ در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید تا آرزویی چندین ساله با تلاش و پشتکار جمعی به واقعیت تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه