English

احمد حسین فلاحی در گفتگوی اختصاصی با موج:

گزارش الوند به دیوان محاسبات ارسال شده است/ایجادسازوکاری قانونی درنرخ گذاری مسکن

نماینده مردم همدان فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی مسکن و اینکه سازوکاری قانونی باید در این زمینه ایجاد شود، از ارسال گزارش مرتبط به الوند به دیوان محاسبات خبر داد

گزارش الوند به دیوان محاسبات ارسال شده است/ایجادسازوکاری قانونی درنرخ گذاری مسکن

احمد حسین فلاحی، نماینده همدان فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج همدان با اشاره به گرانی مسکن و اینکه این مسئله در کمیسیون های مجلس در حال پیگیری است، عنوان کرد: با توجه به گرانی مسکن، قطعا این موضوع مورد توجه کمیسیون های مختلف و نمایندگان است و در کمیسیون ها در حال پیگیری است و همه در این موضوع دارای دغدغه هستند.

فلاحی با بیان اینکه نمایندگان از نزدیک با این موضوع در ارتباط هستند و درد مردم را لمس می کنند، گفت: همه دارای دغدغه هستند

وی با اشاره به اینکه برای گرانی مسکن و رفع این مشکل بایستی چند موضوع مورد اهمییت قرار بگیرد، گفت: اتمام مسکن های مهر نیمه کاره که بخشی از مردم  نزدیک به 10 سال است درگیر این موضوع هستند یکی از موارد مورد اشاره است.

وی با بیان اینکه قراردادن مالیات بر خانه های خالی از دیگر موارد مهمی است که باید بدان پرداخته شود، عنوان کرد: سال ها است که پیشنهاد مالیات بر این خانه ها مطرح شده است و در صورت محقق شدن آن در کاهش قیمت مسکن موثر خواهد بود.

دولت آمار مرتبط به این خانه ها را استخراج کرده است و اگر در این مقوله اقدام شود بر قیمت مسکن تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم همدان فامنین در مجلس افزود: این دو موضوع مهم یعنی اتمام مسکن های مهر و قرار دادن مالیات بر خانه های خالی می تواند در این زمینه نقش موثری را ایفا کند.

فلاحی از اتخاذ تدبیر در خصوص بافت های فرسوده یاد کرد و گفت: در دولت یازدهم طرح مسکن اجتماعی مطرح شد که تحقق پیدا نکرد، از آنجائیکه در شهرهای دارای آثارتاریخی محدودیت ها ساخت وجود دارد و نمی توان بیش از یک یا دوطبقه تراکم ایجاد کرد باید دراین موضوع نیز تدبیری اندیشیده شود.

وی با اشاره به گرانی مسکن و قیمت هایی که مطرح است، خاطرنشان کرد: برای اینکه  بتوان از قیمت های مشخصی  برای ارزش گذاری مسکن بهره برد بایستی سازوکاری قانونی  در این حوزه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در قم قیمت ها به صورت کارشناسی در املاک لحاظ شده است، گفت: گرانی در حوزه مسکن در سراسر کشور برقرار است و این موضوع دربرخی شهرها کمتر است.

نماینده مردم همدان فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید سازوکاری قانونی برای تمام استان ها و شهرهای کشور در این حوزه اتفاق افتد، مطرح کرد: متاسفانه درهمدان برخی هزینه های درآمدی و عوارضی و ..  که از درصدی بالاتر نسبت به شهرهای دیگر برخوردار هستند در این موضوع دارای تاثیر بوده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: تا زمانیکه در این زمینه از قانون بهره گرفته نشود، تحقق ارزش گذاری و نرخ های کارشناسی از ضمانت اجرایی برخوردار نخواهد بود

وی در پاسخ به این پرسش که در جلسه مرتبط به الوند و اتفاقات اخیر آن در جمع کوهنوردان چه تصمیمی اتخاذ شد و چه گذشت، عنوان کرد: در این زمینه صحبت هایی از سوی کوهنوردان مطرح شد و گزارشی ارائه شد که بنده مکتوبی را پیرو آن گزارش جهت بررسی اینکه آیا تخلفی روی داده است یا خیر به دیوان محاسبات ارسال کرده ام.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه