English

فعالی اجتماعی:

شرایط ایجاد حباب مسکن در همدان بیشتر از سایر استان ها است

فعال اجتماعی همدانی در یادداشتی برای خبرگزاری موج همدان ضمن اشاره به اینکه همدان نسبت به سایر استان ها از شرایط مناسب تری جهت حباب مسکن برخوردار است، از علت های گرانی مسکن در همدان نوشت.

شرایط ایجاد حباب مسکن در همدان بیشتر از سایر استان ها است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، ناصر قیطاسی، فعالی اجتماعی از دلایل مسکن و شرایط همدان در این وضعیت سخن می گوید: آنچه همدان امروز  از بابت نرخ مسکن درگیر آن است، علل مختلفی دارد و تورم و تبعات آن در گرانی مسکن در این شهر را نمی توان و نمی شود علت اصلی و اساسی دانست.

زیرا تورم در تمام جنبه های اقتصادی کشور وجود داشته و دارد و تاثیر آن با شیب ملایم در قیمت مسکن، قابل انتظار است. اما این آشفتگی و رهاشدگی بازار مسکن، نه تنها شیب ملایم ندارد بلکه صعود بی بنیه و اساسی است که اگر چاره اندیشی مناسبی روی آن صورت نپذیرد، زندگی را برای مردم تنگ و تنگتر خواهد کرد.

همدان در مسیر توسعه قرار دارد اما در این مسیر زیرساخت مناسبی برای جذب سرمایه و سرمایه گذاری ندارد و بویژه در بخش صنایع پایه و گردشگری، نتوانسته سهم مناسبی به خود اختصاص دهد. از این روی مردم بهترین محل برای سرمایه‌گذاری را ملک و زمین و مسکن میدانند و این یک علت مهم در افزایش قیمت آن است.

مسئله دوم نبود تعادل بین عرضه و تقاضا در همدان است و این مسئله نیز با علت قبلی در ارتباط است از آنجایی که در اغلب شهرستان های استان همدان برنامه مناسبی برای توسعه وجود ندارد ، شهر همدان محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری شهروندان غیر همدانی است که عموما از شمال استان همدان و بعضاً از شهرهای جنوبی استان ، اقدام به خرید ملک و زمین کرده و بعدا مهاجرت می کنند.

همچنین در مواردی با تغییرات اقلیمی ، از نواحی جنوبی و مرکزی کشور مهاجرت هایی دیده شده که اینها تعادل بین تقاضا و عرضه را به هم ریخته است و دلیل دیگر ، فروشندگان کاذب هستند که در بنگاه ها بدنبال ایجاد حباب و افزایش قیمت مسکن هستند و با عنایت به عوامل قبل، همدان شرایط حبابی شدن قیمت ها در این بخش را بیشتر از سایرین دارد .... اینها باعث نگرانی های متعددی است که برای هر یک راهکارهای مناسبی است که در جای خود قابل بررسی و تحلیل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه