English

مدیرکل محیط‌زیست مازندران:

۱۰ شناگاه مازندران موفق به دریافت پرچم آبی شد

مدیرکل محیط‌زیست مازندران گفت: براساس پایش زیست محیطی از مجموع 51 شناگاه استان مازندران، فقط 10 شناگاه موفق به دریافت پرچم آبی یا همان شنا سالم شدند.

۱۰ شناگاه مازندران موفق به دریافت پرچم آبی شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی اظهار داشت: شناگاههای تابستانی در ساحل دریای خزر در مکانهایی مجوز فعالیت می گیرند که در خارج از مسیرهای ورودی این آلایندگی ناشی از فاضلاب های خانگی و صنعتی و حتی شیرابه های احتمالی پسماند باشند.

وی ادامه داد: برای تابستان سال جاری ۵۱ شناگاه در ساحل خزر برای شناگران اعم از مسافران و مجاوران تحت پایش دایمی قرار گرفت که ۱۰ شناگاه موفق به دریافت پرچم آبی شدند.

 دبیر شورای پسماند مازندران بیان داشت : شناگاههای دارای پرچم آبی هم از لحاظ منطقه شناگاهی و امکانات مورد نیاز مورد تایید محیط زیست قرار دارد و شناگران می توانند بدون واهمه از احتمال بروز بیماری در این مناطق شنا کنند.

ابراهیمی اظهارداشت:  تمام شناگاههای ساحل دریای خزر به طور مستمر از سوی دستگاههای سه گانه ( محیط زیست، وزارت کشور و بهداشت و درمان) مورد پایش قرار می گیرد و هر شناگاهی که نتواند پروتکل های تدوینی را رعایت کند، احتمال دریافت پرچم های زرد و حتی قرمز برایشان وجود دارد.

وی اذعان داشت: بی توجهی به جمع آوری شیرانه پسماند، فاضلاب خانگی و صنعتی باعث شده تا میزان آلایندگی دریای خزر به نسبت گذشته افزایش یابد و اکثر مناطق ساحلی وضعیت مناسبی برای شنا نداشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه