English

مدیر HSE شرکت نفت ستاره فارس تاکید کرد؛

پرهیز از شعارزدگی و اثبات دغدغه های محیط زیستی در عمل

مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس پرهیز از شعارزدگی و عمل به الزامات محیط زیستی را مورد تاکید قرار داد و به تشریح اقدامات این پالایشگاه در حوزه حفاظت از محیط زیست پرداخت.

پرهیز از شعارزدگی و اثبات دغدغه های محیط زیستی در عمل

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهرداد دهداری ضمن گرامی‌داشت روز جهانی محیط زیست، به تشریح اقدامات این پالایشگاه در حوزه حفاظت از محیط زیست پرداخت و چگونگی اجرای هدفمند و سازمان‌مند اقدامات مبتکرانه این حوزه را شرح داد.

*اجرای سیستمی نوین در مدیریت فضای سبز

دهداری با اشاره به این که برای آبیاری فضای سبز 70 هکتاری پالایشگاه به هیچ عنوان از آب شرب استفاده نمی شود، تاکید کرد: با استفاده از آب تصفیه شده فاضلاب در ساعات ابتدایی یا انتهایی روز در قالب سیستم آبیاری قطره ای نه تنها فضای سبز پالایشگاه را حفظ کرده ایم که آن را گسترش داده ایم و چنین رویکردی به معنای استقرار سیستم مدیریت سبز در این حوزه است.

وی در ادامه به شیرین سازی آب دریا برای استفاده در واحدهای فرآیندهای اشاره کرد و افزود: در این موضوع نیز نهایت دقت را به خرج داده ایم تا کمترین مخاطرات زیست محیطی در این حوزه ایجاد شود.

*حفاظت از منابع آبی

مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس تصریح کرد: راه اندازی و بهره برداری از واحدهای پالایش آب ترش جهت استفاده مجدد از آب در واحدهای عملیاتی، جداسازی گازهای اسیدی و انتقال به واحد بازیافت گوگرد در همین راستا صورت پذیرفته است.

وی از نمونه برداری، آزمایش و آنالیز روزانه خروجی پساب و همچنین خروجی آب خنک کننده مبدل های حرارتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد و اضافه کرد: طراحی، ساخت و بهره برداری از سیستم بسته جهت بازچرخانی و خنک‌سازی آب، نصب آنالایزرهای برخط روی کانال برگشت آب به دریا، استفاده از تجهیزات جهت جذب آلودگی احتمالی بخار آب، پایش مستمر چاه های پایش آب های زیرزمینی و استفاده مجدد از بخار مصرفی از دیگر اقدامات مبتکرانه برای حفظ منابع آبی در این ابرپالایشگاه است.

*مدیریت مصرف انرژی

دهداری بکارگیری تمهیدات مناسب به منظور بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی را یکی دیگر از راه های حفظ محیط زیست خواند و گفت: با مصرف سوخت های پاک، کاهش فلرینگ، استفاده از تجهیزات با بازدهی بالا و بازیافت گازهای حاصل از فرآیند تولید به عنوان سوخت سعی کرده ایم تا حساسیت خود را نسبت به حفظ محیط زیست در عمل نشان دهیم.

*واحد بازیافت گوگرد

وی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به سبب تولید بنزین با استاندارد فراتر از یورو5 یکی از عوامل اصلی بهبود کیفیت هوای کشور ذکر کرد و افزود: بهره برداری از واحد بازیافت گوگرد در این پالایشگاه جهت تولید و جامدسازی گوگرد و ممانعت از رهاسازی گازهای اسیدی و سولفیدی نیز به کاهش آلودگی هوا منجر شده است.

*تعمیرات دوره ای

مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس، انجام تعمیرات دوره ای در این پالایشگاه را موضوعی مهم و حساس دانست و گفت: با انجام این عملیات علاوه بر سنجش ایمنی و کارایی تجهیزات، عایق بندی ها، تنظیف، نحوه ی مصرف سوخت و سایر پارامترهایی که بر محیط زیست نیز موثرند، نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

*فرهنگ سازی

وی در پایان دوری از شعارزدگی و فرهنگ سازی را اصلی ترین موضوعات در بحث حفاظت از محیط زیست خواند و تاکید کرد: برگزاری همایش ها و رویدادهای مختلف محیط زیستی، برپایی تورهای تفریحی با رویکرد پاکسازی محیط زیست، تشکیل کمیته مدیریت سبز، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی محیط زیست، تصفیه فاضلاب و مدیریت انرژی برای پرسنل، انتشار مستمر پیام های آموزشی در فضای حقیقی و مجازی و عقد تفاهم نامه همکاری برای خفاظت از زیست کره گنو از مهم ترین برنامه های اخیر فرهنگی شرکت نفت ستاره خلیج فارس در حوزه حفاظت از محیط زیست بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه