English

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج:

آسیب جدی صنف پوشاک در دوران شیوع کرونا

میراسماعیل صدیق از از تاثیر شیوع ویروس کرونا بر فعالیت واحدهای صنفی از جمله فروشندگان پوشاک خبر داد و گفت: ظهور این بیماری در آخرین ماه سال گذشته موجب رکود بازار شد و تحت تاثیرآن پوشاک فروشان نیز بهترین زمان فروش خود را از دست دادند.

آسیب جدی صنف پوشاک در دوران شیوع کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، صدیق گفت: با بیان اینکه در صنف پوشاک سفارش کار ویژه شب عید در دی ماه هر سال انجام می شود، افزود: هر ساله در اوایل زمستان اجناس زیادی توسط پوشاک فروشان از تولیدی ها خریداری می شود تا این اجناس را طی بهمن و اسفند در بازار ویژه سال نو به فروش برسانند.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج با اشاره به اینکه  سال گذشته از دست دادن بازار فروش شب عید موجب کاهش درصد بالایی از حجم سرمایه  فروشندگان این صنف شده است، بیان کرد: در این میان تعداد قابل توجهی از واحدهای صنفی فروشنده پوشاک جمع آوری شد.

وی عنوان کرد: برای جبران بخشی از خسارت های وارده به فروشندگان صنف پوشاک بازه زمانی برای فروش فوق العاده این صنف از تاریخ هفتم اردیبهشت ماه و به مدت یک ماه لحاظ شد وطی آن فروشندگان پوشاک اجناس خود را به قیمتی پایین تراز نرخ واقعی به فروش رساندند.

صدیق در بخش دیگری با اشاره به اهمیت برندسازی درصنف پوشاک ادامه داد: واحدهای صنفی فروشنده پوشاک با ثبت یک برند در واقع اجناسی خوب و با کیفیت به مشتری تحویل می دهند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که واردات پوشاک خارجی ممنوع شده و از طرفی ثبت سفارش در این خصوص انجام نمی شود، تولیدکنندگان داخلی زمان مناسبی برای نمایش و معرفی تولید خود دارند، افزود: تولید کنندگان ایرانی با طراحی خوب، تنوع رنگ و لحاظ کردن قیمت مناسب برای کارهای تولیدی خود می توانند اجناس ایرانی را بیشتر از قبل به جامعه معرفی کنند.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج با این توضیح که در حال حاضر کیفیت اجناس تولیدی تعدادی از برندهای پوشاک داخل کشور نسبت به قیمت گذاری های تعیین شده برای این البسه مناسب نیست، گفت: در واقع گاه نرخ گذاری انجام شده بر روی پوشاک ایرانی در رقابت با اجناس خارجی که بصورت قاچاق وارد کشورمان شده قیمت بالاتری دارند و این مهم تمایل مردم به خرید این اجناس را کاهش می دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان و دارندگان برند در عرصه تولید پوشاک باید برای جذب هرچه بیشتر مشتریان داخلی تلاش کنند.

صدیق در بخش دیگری با اشاره به اینکه چند کشورخارجی برای دریافت سفارشاتی از تولید کنندگان ایرانی از جمله کت و شلوار و پیراهن به شهرهای کشورمان از جمله به کرج سفر کرده اند، گفت:  خوشبختانه این دسته از تولیدات یرانی در کشورهای آسیایی بازار خوبی پبدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از تولیدکنندگان داخلی کار با کیفیت تولید می کنند اما بر روی آن برچسبی از یک برند خارجی را می چسبانند، افزود: این یعنی تولیدکننده نسبت به کار تولیدی خود اعتماد کافی ندارد واز طرفی برای برند دیگری تبلیغ می کند؛ این عوامل همگی بر کاهش اعتماد مردم نسبت به پوشاک تولید داخلی نیز تاثیر گذار است.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج گفت: در زمینه تولید پوشاکی مانند کت و شلوار و یا مانتو برندهای ایرانی تولیدات بسیارخوبی ارائه داده و توانسته اند اعتماد مشتریان داخلی را نیز جلب کنند، اکنون اقدامات لازم برای بهتر شدن کیفیت لباس های زنانه و بچگانه نیزدرحال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده تولیدکنندگان داخلی از کد شناسه کالا بیان کرد: از اردیبهشت ماه امسال بکارگیری این کد بصورت قطعی در دستور کار قرار داده شده است، مزایای استفاده از کد شناسه کالا این است که وقتی کالایی تولید داخل باشد نام برند ایرانی بر روی آن درج می شود و دیگر از نام برندهای خارجی برای عرضه و فروش پوشاک ایرانی استفاده نمی شود.

صدیق با اشاره به اینکه در سطح شهرستان کرج بیش از 40برند خوب در زمینه تولید لباس های بچگانه، زنانه و یا کت و شلوارفعالیت دارند، عنوان کرد: استفاده از طراحی خوب، رنگ بندی مناسب و همچنین بکارگیری پارچه های باکیفیت از عوامل مهم در موفقیت این برندها است، برای رسیدن به این سطح از موفقیت نیازی به سرمایه آنچنانی و راه انداختن فضای کارخانه ای بزرگ نیست بلکه باید کاری با کیفیت تولید شود که نام برند تولیدکننده آن درذهن ها ماندگار شود.

وی در بخش پایانی در پاسخ به این پرسش که تکلیف کالاهای قاچاق درعرصه پوشاک به کجا رسید، توضیح داد: پوشاک خارجی و قاچاق تا حدود زیادی از سطح واحدهای صنفی فروشنده پوشاک در کشور جمع آوری شده است و فروشگاه هایی نیز که تحت نام برخی برند خارجی در کشورمان فعالیت داشته اما در واقع نماینده واقعی آن برندها نبوده است نیز از سطح بازارجمع آوری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه