English

فروش لباس تاناکورا ممنوع است

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان البرز گفت: در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و با در نظر داشتن قانون رفع موانع تولید ،بنرهای حمایت از تولید داخلی در سطح شهر نصب شده است.

فروش لباس تاناکورا ممنوع است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، میر اسماعیل صدیق با اشاره به اینکه تولید کننده باید کالای با کیفیت و قیمت مناسب به بازار ارائه دهد  اظهار کرد: سازمان صنعت ، معدن و تجارت و همچنین اتحادیه های مرتبط در راستای حمایت از مصرف کننده باید هرچه زودتر در زمینه قیمت گذاری تخصصی کالاهای ایرانی وارد عمل شوند.

وی افزود: قانون گذار برای مقابله با این مشکل طرح کد شناسه کالا را ارائه کرده است و تولید کنندگان ایرانی پوشاک موظف هستند که برای کارهای داخلی کد شناسه کالا داشته باشند و مقرر است از سوی اتحادیه ها کلاس های آموزشی برای تولیدکنندگان این حوزه برگزار شود.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان البرز گفت: اگر استفاده از کد شناسه کالا از سوی تولیدکنندگان داخلی رعایت نشود، دارندگان واحدهای صنفی به هیچ عنوان نمی توانند این کالاها را از آنها خریداری کنند زیرا در زمره کالای قاچاق محسوب شده و از سطح فروشگاه ها جمع آوری می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: تولید کنندگان و همچنین واحد های صنف پوشاک از سال آینده باید اجناس خودشان را با کد شناسه کالا به بازار ارائه دهند .

صدیق توضیح داد: ضرورت درج کد شناسه کالا بر روی تولیدات داخلی به این دلیل صورت گرفته است که مواردی مانند محل تولید جنس ، کیفیت ، درجه شستشو، میزان پارچه مصرفی و غیره و همچنین آنالیز قیمت به همراه نام برند ایرانی بر روی تولیدات داخلی حک می شود، در این قالب نمیتوانند کالای بی کیفیت و با قیمت بالا به مردم عرضه کنند.

وی در خصوص وضعیت قاچاق پوشاک اعلام کرد: به دلیل وجود قوانین سختگیرانه مقدار کمی کالای خارجی در کشور وجود دارد و اکثریت کالاها داخلی هستند، درضمن کالاهای خارجی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده‌اند از واحدهای صنفی جمع‌آوری می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فروش لباسهای تاناکورا به هر نحوی در بازار ممنوع است از مردم خواست : که درصورت وجود هرگونه شکایت و مشاهده تخلف و فروش اجناس تاناکورا در هر مکانی با شماره تلفن ۱۲۴ وشماره های 32563909 ،32563947و32563870  تماس بگیرند و اطلاع رسانی کنند.

وی افزود : با انجام بازرسی‌های دوره‌ای و مستمر از مراکز فروش پوشاک در استان البرزو بعد از شناسایی عرضه‌کنندگان برندهای محرز قاچاق در مراکز تجاری، علاوه بر اینکه مجریان طرح هشدارهای لازم را به آن‌ها دادند، فرصت کافی نیز برای فروش کالاهای موجود در انبارهای عرضه کننگان پوشاک محرز قاچاق در نظر گرفته شد.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان البرز گفت:نمایندگی های اصلی فروش برندهای خارجی در صورت ارائه مجوز که از نمایندگی کشور متبوع گرفته شده باشد با رعایت قوانین قادر به ارائه اجناس خود به بازار هستند .

وی افزود: مردم به دنبال جنس با کیفیت هستند و اگر جنس داخلی نیاز مردم را رفع کند، مردم کالای داخلی را تهیه می‌کنند. خوشبختانه کالای داخلی رشد کمی و کیفی خوبی داشته و از لحاظ مطابقت با معیارهای روز و رنگ‌بندی‌ها و مدهای مناسب کشور  وضعیت بسیار مناسبی دارد.

میر اسماعیل صدیق در پایان از وجود گشت‌های نظارتی برای سرکشی به واحدهای صنفی خبرداد و گفت: این گشت‌ها با نزدیکی به شب عید افزایش پیدا می‌کنند و نظارت خود را افزایش می‌دهند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه